خبر فوری

 
 
ابراز امیدواری صندوق بین المللی پول نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی پاکستان در سال آینده مالی
کد خبر :430919080

11:20 1399/04/21


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, صندوق بین المللی پول,

صندوق بین المللی پول در گزارشی با عنوان سیاست های کشورهای مختلف به اقدامات دولتی صورت گرفته در زمینه مقابله با کرونا پرداخته است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| صندوق بین المللی پول نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی پاکستان در سال مالی 2021 ابراز امیدواری نشان داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صندوق بین المللی پول در گزارشی با عنوان سیاست های کشورهای مختلف به اقدامات دولتی صورت گرفته در زمینه مقابله با کرونا پرداخته است.

طبق این گزارش دولت فدرال پاکستان در اواخر فروردین ماه سال جاری با رفع برخی محدودیت های رفت و آمد در سطح شهر برای تمامی بخش های مختلف صنعتی که احتمال شیوع کرونا در آن بسیار ناچیز بود مجوز فعالیت صادر نمود و بر همین اساس کسب و کارهای کوچک نیز به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی و تدابیر احتیاطی مجوز بازگشایی و آغاز فعالیت دریافت کردند.

در این گزارش آمده است دولت فدرال پاکستان در 5 فروردین ماه بسته کمکی به ارزش 12 هزار میلیارد روپیه را برای حمایت مالی اختصاص داد که تا سال مالی 21-2020 ادامه خواهد یافت، علاوه بر آن دولت فدرال پاکستان تمامی محدودیت های سفر داخل و خارج کشور را با از سرگیری خدمات پرواز و مسیر ریلی داخلی و همچنین پروازهای بین المللی رفع نمود.

صندوق بین المللی پول در ادامه این گزارش به اقدامات دولت فدرال و دولت های محلی برای کاهش تاثیرات اقتصادی به دنبال شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرده است، صندوق بین المللی پول در این گزارش آورده است پس از آغاز بحران شیوع ویروس کووید-19 دولت های محلی اقدامات موثری در زمینه حمایت های مالی از جمله پرداخت مبالغ نقد به خانوارهای کم درآمد، ارائه تسهیلات مالیاتی و پرداخت هزینه ها در بخش بهداشت انجام داده اند.

صندوق بین المللی پول در این گزارش نسبت به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی پاکستان ابراز امیدواری نشان داده است.

ارسال نظر

 
1