خبر فوری

 
ائتلاف نظامی براس مسئولیت حمله به نظامیان ارتش پاکستان در زامران را بر عهده گرفت
کد خبر :1733212888

14:52 1399/04/20


برچسب ها : ائتلاف نظامی, ارتش پاکستان, افراد مسلح بلوچ, براس, سازمان بورس اوراق بهادار پاکستان, گروه های مسلح بلوچ,

ائتلاف نظامی گروه های مسلح آزادی خواه بلوچ موسوم به گروه «بلوچ راجی آجویی سنگر(براس)» با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به ارتش پاکستان و قتل 5 تن از نظامیان را بر عهده گرفت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ائتلاف نظامی گروه های مسلح آزادی خواه بلوچ موسوم به گروه «بلوچ راجی آجویی سنگر(براس)» با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به ارتش پاکستان و قتل 5 تن از نظامیان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلوچ خان سخنگوی ائتلاف نظامی براس در این بیانیه اظهار داشت: فدائیان ما 17 تیرماه سال جاری کاروان نظامی نیروهای اف سی شامل 5 دستگاه خودرو را در حین عزیمت به پایگاه نظامی «نرم» در حوالی "نهینگ کور" واقع در منطقه زامران از توابع استان کیچ هدف قرار دادند.

وی افزود: در اثر این حمله دو دستگاه خودروی نیروهای اف سی به صورت کامل منهدم گردید و 5 نیروی اف سی در دم به هلاکت رسیدند و تعدادی زیادی نیز زخمی شدند.

بلوچ خان خاطرنشان کرد: فدائیان ما در جریان این حمله تا مدت زیادی نیروهای اف سی را تحت محاصره قرار دادند و نیروهای اف سی برای نجات از چنگ جنگجویان ما نیروهای کمکی را به وسیله بالگرد فراخواندند، با این وجود تمامی فدائیان ما موفق به فرار از منطقه شدند.

وی ادامه داد: گروه بلوچ راجی آجویی سنگر مسئولیت این حمله را بر عهده می گیرد، براس با عمل به فلسفه وحدت ملی به سمت تشکیل ارتش ملی قدرتمند گام بر می دارد که نیروهای مقاومت بلوچ را برای انجام شدیدترین حملات به دشمن متحد خواهد نمود.

بلوچ خان گفت: گروه بلوچ راجی آجویی سنگر حمله فدایی گونه تیپ مجید به بورس اوراق بهادار پاکستان در كراچی را نمونه بزرگی از ایثار و نوآوری در تاریخ مقاومت بلوچ می داند و از حمله فدائی تیپ مجید به صورت کامل حمایت می کند، فدائیان بلوچ با ایثار عظیم خود بعد جدیدی در جنگ آزادی بلوچ ایجاد نمودند که با عمل نمودن به آن می توان دشمن را به صورت قطعی مورد شکست قرار داد، براس به روان پاک شهیدان شهزاد بلوچ، سلمان حمل، سراج کنگر و تسلیم بلوچ درود می فرستد.

وی تصریح کرد: نهضت آزادی بخش ملی بلوچ یک جنبش صرفاً ایدئولوژیک و خودمختار مردمی است که شهدا با خون خود آن را پرورش و آبیاری نموده اند و تاریخ آن سرشار از فداکاری و ایثار است، دشمن همواره تلاش نموده است تا اینگونه از جان فشانی ها را به عنوان یک جنگ نیابتی به جهانیان نشان دهد و بدین ترتیب حق قانونی مردمان بلوچ در کسب آزادی را به زیر سوال ببرد و از سوی دیگر فرآیند صادرات تروریسم به کشورهای همسایه که از داخل پاکستان صورت می گیرد را اقدامی قانونی و قابل توجیه عنوان کنند، اکنون این ادعاهای خلاف واقعیت دشمن توسط برخی از مدعیان دوستی با بلوچ که ساکن اروپا هستند نیز تایید و تکرار می شود.

وی ادامه داد: اخیرا یکی از گروه های وابسته به یکی از همین افراد جنجالی نیز با تقویت اظهارات مقامات پاکستان مدعی گردید ائتلاف نظامی براس در حال فعالیت در عرصه جنگ نیابتی ایران و نماینده ایران است.

همین گروه جنجالی در گذشته نیز مدعی شده بود براس جنگ نیابتی هند در پاکستان را بر عهده دارد و ژنرال اسلم بلوچ و دیگر فدائیان بنام بلوچ را نیز به عنوان نمایندگان هند در جنگ علیه پاکستان معرفی نموده بود.

براس تمامی اینگونه اتهامات را نوعی تلاش برای تقویت ادعاهای خلاف واقعیت نظام پاکستان و ایجاد اختلاف میان گروه های ملی گرا و آزادی خواه بلوچ و سرگرم نمودن آنان به جر و بحث درون حزبی می داند و تمامی این اتهامات را به صورت کامل و به شدت رد و تکذیب می کند، بعد از این تکذیبیه گروه براس، چنانچه گروه مذکور و یا هر گروه دیگری این اتهامات علیه براس را بدون ارائه هیچگونه مدارک مستند تکرار نماید، ما در مشکوک خواندن گروه مذکور و ارتباط وی با دشمنان بر حق خواهیم بود.

 

ارسال نظر

 
1