خبر فوری

 

 

پنجاب: به گزارش راز نیوز | برخی از احزاب مجلس ملی پاکستان از جمله اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه)، جماعت اسلامی و جنبش دموکراتیک پاکستان با همکاری یکدیگر سال هاست که در راستای وضع قوانین ضد شیعه قدم بر می دارند و اکنون با اسلاح قانون مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص) قصد دارند اقدامات تروریستی و خصمانه خود علیه شیعیان را قانونی جلوه دهند.

به تازگی مولانا عبدالاکبر چیترالی عضو حزب جماعت اسلامی به نمایندگی از احزاب جنبش دموکراتیک پاکستان و اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه)، لایحه ای را در خصوص اصلاح قانون مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص) به راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان ارئه نموده و با جمع آوری امضا از نمایندگان پارلمان، به تصویب رساند.

همچنین گروه های تکفیری جهت دشوار نمودن مسیر رشد اهل تشیع، سال هاست در سر تا سر پاکستان مجدانه و سرسختانه به دنبال درج پرونده علیه علما و مداحان شیعه نه به جرم توهین به اصحاب رسول خدا بلکه به جرم بیان حقایق تاریخ که اسناد آن در کتب خود اهل تسنن موجود می باشد، در دادگاه و مراجع قضایی هستند.

از طرفی نه تنها توهین به اصحاب بلکه توهین به رسول خدا (ص) در فقه و احکام مکتب حنفی با توبه کردن به درگاه خداوند بخشیده شده و هیچ گونه مجازاتی برای آن لحاظ نشده است. در حالیکه این لایحه گنجایش ابراز ندامت از سوی متهم را سلب و مجلس ملی پاکستان با کمال خودخواهی، چنین قوانین خلاف شرع و منطق را به تصویب رسانده است.

تصویب قانون بدون معیار

بر اساس این لایحه مجازات توهین به اصحاب، اهلبیت و همسران رسول خدا (ص) حداقل 10 سال و حداکثر حبس ابد تعیین گشته است. در حالیکه پیش از این، توهین به اصحاب حداکثر 3 سال حبس در پی داشت و اصلاح این قانون علیه تشیع از سال 2019 در دست بررسی می باشد.

اما ایرادات و اشکالات اصلی این است که آیا صرفا تعیین مجازات برای تصویب یک قانون کافی است؟ کدام قانون و یا لایحه ای بدون بیان معیار و میزان به تصویب رسیده است؟ آیا برای تصویب قانون و یا لایحه ای حضور حداقل نمایندگان و صرفا موافقان با این قانون کافی است؟ آیا نقد و بررسی برخی از اصحاب و همسران رسول خدا، مشمول مجازات این لایحه قرار می گیرد؟

امتناع از بیان شرایط و معیار لایحه اصلاح قانون مجازات توهین به اصحاب، اهلبیت و همسران رسول خدا (ص) شیطنتی بزرگ از سوی دشمنان مذهب تشیع می باشد زیرا با تصویب این قانون دشمنی با افرادی همچون یزید، معاویه و شمر بن ذی الجوشن لعنت الله علیهم اجمعین که دستور صریح قرآن و عترت در راستای تبری از این چنین افراد ظالم است، جرم محسوب شده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر زیان و آتش اجتناب از شفاف سازی در این قانون، دامنگیر اهل تشیع و آغازگر تفرقه عظیمی میان اهل سنت و مذهب شیعه خواهد شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

  1. از نگاه قرآن و سنت تعریف و ملاک صحابه رسول خدا بودن چیست و آیا کسانی که مدت ها بعد از شهادت پیامبر خاتم متولد شده اند جزء اصحاب رسول خدا بشمار می آیند؟
  2. در دین مبین اسلام برای هر جرم و خطایی راهی به نام پشیمانی و توبه برای شخص گناه کار وجود دارد در حالیکه هیچ گونه اشاره ای به این موضوع در این لایجه نشده است.

  3. همچنین در این لایحه اصلاح قانون، هیچ تفاوتی میان نقد و روشنگری با توهین و فحاشی ذکر نشده است که آیا بیان تاریخ مشترک در کتب شیعه و اهل سنت هم مشمول مجازات توهین به اصحاب رسول خدا قلمداد می شود یا خیر؟

  4. لازم به ذکر است که در کشور پاکستان هیچ قانونی خلاف موازین قرآن و سنت رسول خدا (ص) وضع نمی گردد اما آیا احزاب اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه)، جماعت اسلامی و جنبش دموکراتیک پاکستان برای وضع این قانون، علما و بزرگان مذهب تشیع را قانع و چه مقدار زمان جهت تطبیق این قانون با موازین شرعی صرف نموده اند؟

  5. آیا تبصره ای در خصوص عدم استفاده عناصر تروریستی و تکفیری از این قانون برای انتقام و دشمنی با تشیع وجود دارد؟

پیامدهای سنگین تصویب لایحه

دستگیری، شکنجه، ناپدید شدن، ترور، زندان، حبس ابد، کشتار جمعی و عادی سازی محدودیت شدید برای علما و مردم شیعه در پاکستان چند مورد از عواقب و پیامدهای سخت این قانون می باشد که سال های متمادی شیعه با شیطنت های عناصر تکفیری فعالیت نموده است.

 همچنین با پشتیبانی عربستان سعودی و فرقه ضاله وهابیت، روز به روز پروژه تفرقه افکنی میان شیعه و سنی در جای جای این کره خاکی به ویژه در پاکستان در حال گسترش و رشد و نمو می باشد و سالانه تعداد قابل توجهی از شیعیان قربانی سیاست های خصمانه عناصر تکفیری به سرپستی عربستان سعودی می شوند.

به طور مثال، ترور، بمب گذاری، قتل عام، تیراندازی و حملات انتحاری بخشی از روند فعالیت عناصر تروریستی تکفیری علیه عزاداران شیعه در پاکستان می باشد که با اصلاح قانون مبهم مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص) گسترش و جرأت دشمنان مذهب تشیع قطعا به میزان قابل توجی افزایش خواهد یافت.

واکنش علمای شیعه پاکستان

در همین حال، علما و شیعیان پاکستان در فضای مجازی و بصورت مکتوب عدم رضایت خود را از تصویب این لایحه ابراز و آن را محکوم نمودند بطوری که به مدت دو روز هشتک ضد لایحه اصلاح قانون مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص)، در صفحات مجازی به ویژه توییتر به 10 ترند اول پاکستان تبدیل شده است، همچنین در ذیل به برخی از این بیانیه ها اشاره خواهیم نمود.

 

سید شهنشاه حسین نقوی خطیب معروف پاکستان، پیروی تصویب اصلاح قانون مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص) در مجلس ملی پاکستان بیان کرد: افرادی که این لایحه را امضا نموده اند متخصص در معارف اسلامی نبوده و شخصی که این لایحه را تنظیم و ارائه کرده نیز متهم به فرقه گرایی است.

 

سید ناظر عباس تقوی دستیار دوم شورای مرکزی علمای شیعه پاکستان این لایحه را توطئه ای برای گسترش هرج و مرج، نا آرامی و فرقه گرایی در کشور توصیف کرد و مردم را برای حفظ حقوق شهروندی خود به اعتصاب و اعتراضات دعوت نمود.

 

سید جواد نقوی رئیس حوزه علمیه عروة الوثقی: این قانون برای دفاع از اصحاب، امت و اهل بیت رسول خدا (ص) ایجاد نشده، بلکه هدف آن شامل نمودن برخی از شخصیت های ظالم بنی امیه به عنوان صحابه رسول خدا می باشد.

 

سید احمد اقبال رضوی نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان: دولت پاکستان به جای حفاظت از آزادی مذهبی و اجتماعی شهروندانش، آن را مختل می سازد و حتی یک عضو مجلس ملی پاکستان نیز در خصوص لایحه اصلاح قانون مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص)، اعتراض و ایراد منطقی و عقلانی وارد نکرد.

 

ارسال نظر

 
1