خبر فوری

 
اسلام آباد به دنبال معافیت از آمریکا برای پروژه خط لوله گازی ایران
کد خبر :1700576792

12:27 1403/01/07


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, خط گاز, خط لوله گاز ایران به پاکستان, خط لوله گاز ایران-پاکستان, مصدق ملک, وزیر نفت پاکستان,

دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان می گوید که دولت جدید برای نجات از تحریم های احتمالی آمریکا علیه نهادهای دخیل در پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان، به دنبال معافیت از آمریکا می باشد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دولت تازه منتخب به دنبال معافیت از تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه نهادهای پاکستانی است که در ساخت خط لوله گاز پاکستان-ایران مشارکت دارند.

دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان عصر دوشنبه (6 فروردین) در یک گفتگوی غیررسمی به خبرنگاران گفت: ما به دنبال معافیت از تحریم های آمریکا خواهیم بود و پاکستان نمی تواند متحمل تحریم ها در پروژه خط لوله گاز شود.

این برخلاف موضع وزارت خارجه این کشور است که سخنگوی آن هفته گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت: جایی برای هیچگونه بحث با شخص ثالث وجود ندارد.

این موضوع پس از آن که دیپلمات آمریکایی هفته گذشته طی اظهارات مفصلی مقابل کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که واشنگتن متعهد به جلوگیری از ساخت خط لوله است، به بحث جنجالی تبدیل شد. دونالد لو بیان داشت که اسلام آباد برای معافیت از هیچگونه تحریم احتمالی که می تواند متوجه این پروژه خط لوله گازی شود، درخواست معافیتی ارائه نکرده است.

دکتر مصدق ملک ابراز امیدواری کرد که ساخت این پروژه با رعایت تعهدات قراردادی با ایران به زودی آغاز شود.

یک مقام رسمی گفت که دولت موقت به دلیل تغییر وضعیت ژئوپلیتیک، ارائه درخواست معافیت از تحریم های آمریکا را با این وجود که پیش نویس آن نهایی شده بود را به تاخیر انداخته است.

ارسال نظر

 
1