خبر فوری

 
 
آیا ایجاد تغییرات جدید در پاکستان،منجر به برقراری روابط با اسرائیل خواهد شد؟
کد خبر :1213577124

16:16 1397/08/05


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی,

این خبرگزاری اسرائیلی با اشاره به شعارهای دولت جدید مبنی بر ایجاد تغییرات در سطح پاکستان به بررسی احتمال برقراری روابط میان دولت های اسلام آباد و تل آویو پرداخته است.


 

به گزارش راز نیوز،یک خبرگزاری متعلق به رژیم صهیونیستی در تحلیل و بررسی وضعیت فعلی پاکستان و احتمال روابط پاکستان اقدام به انتشار مضمونی در این زمینه نموده است.

این خبرگزاری اسرائیلی با اشاره به شعارهای دولت جدید مبنی بر ایجاد تغییرات در سطح پاکستان به بررسی احتمال برقراری روابط میان دولت های اسلام آباد و تل آویو پرداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است که عمران خان یک فرد مذهبی است و با افراد سکولار نشست و برخاست دارد و تفکر وی نسبت به یهودی ها نیز بسیار دوستانه و صلح آمیز است.

کارمندان و رهبران متعدد فعال در حزب تحریک انصاف در صفحات اجتماعی و سخنرانی خود نسبت به برقراری روابط با اسرائیل از سوی حزب حاکم اظهار علاقه نشان داده اند و آن را بلامانع خوانده اند.

در مقاله منتشر شده از سوی یکی از روزنامه نگاران فعال در رسانه پاکستان به نام کامران یوسف آمده است:ما نیاز به برقراری روابط صمیمانه با اسرائیل را داریم و باید روابط خود را با تل آویو گسترش دهیم،کشورهای مسلمان اکنون به این نتیجه رسیده اند که تحریم اسرائیل و قطع روابط با این کشور،نه تنها هیچ سودی برایشان نداشته است بلکه باعث ضرر شده است،اکنون عربستان سعودی در حال بهبود روابط خود با اسرائیل است،فلذا لازم است پاکستان نیز در این خصوص تصمیم گیری نماید.

کریستین فیر نویسنده و پروفسور برجسته در مطالعات امنیتی دانشگاه جورج تاون آمریکا گفته است ارتش پاکستان تصمیم گیرنده است که روابط خود را با اسرائیل برقرار کند یا خیر و عمران خان در این بین هیچ نقشی ندارد.بر اساس اطلاعات من چنانچه ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) قصد دستیابی به منافع خود را داشته باشند،به روابط با اسرائیل تن خواهند داد.

میکائیل کوژلمن معاون برنامه آسیا در ویلسون نیز در نظریاتی مشابه گفته است:در حال حاضر عمران خان به عنوان یک فرد اصلاح طلب و مخالف با فساد و اختلاس در افکار عمومی شناخته میشود و چنین فردی که دارای نفوذ و محبوبیت در سطح جامعه است،اگر سخنانی در رابطه با برقراری روابط با اسرائیل را مطرح کند با استقبال بهتری روبرو خواهد شد و با توجه به اینکه هر دو دولت پاکستان و اسرائیل بر اساس شعار و اهداف مذهبی به روی کار آمده اند،روابط میان دو کشور میتواند بسیار صمیمیانه و عمیق واقع شود.

دولت و ارتش پاکستان روابط بسیار عمیق و خوبی را با غرب دارند و این موضوع مسلم و واضح است که هر کشوری که روابط خوبی را با غرب داشته باشد به صورت پیش فرض در حال فعالیت برای اهداف اسرائیلی است،اما اکنون مشخص نیست پاکستان چه هدفی از برنامه های اسرائیلی را دنبال میکند.

آیا پاکستان،اسرائیل را به عنوان یک دولت مستقل قبول خواهد کرد؟

اگر چنین چیزی ممکن باشد به نظر من عمران خان بهترین شخص برای این امر خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2017 طی سخنانی گفته بود که روابط ما با هند بدین معنی نیست که ما به دشمنی با پاکستان بپردازیم،ما در آینده میتوانیم دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم،نه پاکستان دشمن ماست و نه ما دشمن پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1