خبر فوری

 
آموزش نظامی افسران ارتش نیجریه در کشور پاکستان
کد خبر :1450423939

20:37 1398/01/21


برچسب ها : آموزش نظامی, ارتش, پاکستان, نیجریه,

فرمانده کل ستاد ارتش کشور نیجریه طی سخنرانی در کنفرانس دو روزه نیجریه_پاکستان اذعان داشت که تاکنون 60 تن از افسران ارتش این کشور دوره های آموزش های مبارزه با تروریسم را در کشور پاکستان گذرانده اند.


 

به گزارش راز نیوز، فرمانده کل ستاد ارتش کشور نیجریه طی سخنرانی در کنفرانس دو روزه نیجریه_پاکستان اذعان داشت که تاکنون 60 تن از افسران ارتش این کشور دوره های آموزش های مبارزه با تروریسم را در کشور پاکستان گذرانده اند. وی در ادامه ابراز داشت که چنین همکاری های نظامی تحت توافقنامه میان دو کشور که در سال 2010 میلادی میان دو کشور به امضاء رسیده بود انجام می شوند. تحت این قرار داد، تمرکز طرفین بر آموزش و استفاده از تجربیات نظامی یکدیگر است.
فرمانده کل ستاد ارتش نیجریه روابط بوجود آمده میان دو کشور را نتیجه این توافقنامه و روابط نظامی خواند و خاطر نشان کرد که به همین دلیل است که در حال حاضر کنفرانسی با عنوان نیجریه_پاکستان برگزار شده است. در مرحله نخست مذاکرات، علاوه بر امور نظامی همچون آموزش مبارزه با تروریسم، خنثی سازی بمب، عملیات و تعمیر جنگنده های اف7، در رابطه با دیگر امور نیز توافق هایی صورت گرفت. این توافقنامه موجب آموزش نیروهای ارتش ما و آشنایی آنها با روند تعمیر جنگنده اف7 نیز خواهد شد. ارتش نیجریه بابت آموزش نیروهای خود در سال های 2018 و 19 میلادی به کشور پاکستان هزینه ای پرداخت کرده است.
وی همچنین آغاز روابط نظامی دو کشور را از سال 1960 میلادی ذکر کرد و گفت : به دلیل روابط نظامی، روابط دو کشور در دیگر زمینه ها نیز گسترش یافته است.

ارسال نظر

 
1