خبر فوری

 
آمریکا پشت پرده شرایط IMF برای عرضه وام به پاکستان
کد خبر :1817688441

17:24 1398/01/27


برچسب ها : IMF, آمریکا, پاکستان, تکنولوژی هسته ای, جنگنده تندر, چین, صندوق بین المللی پول, وام,

خبرنگار پاکستانی : درحال حاضر آمریکا با سوء استفاده از صندوق بین‌المللی پول IMF و نظارت بر توافق های میان دو کشور پاکستان و چین ، می‌خواهد از اسرار این توافقنامه ها مطلع شود و همچنین خواستار مطلع شدن از مقدار وام های پاکستان به چین و زمان بازپرداخت آن نیز است.


 

به گزارش راز نيوز، خبرگزاری اردو پوینت درخصوص سیاست های آمریکا برخلاف کشور ایران زیر سایه صندوق بین‌المللی پول IMF نوشت، درصورتی که اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان به IMF مراجعه نمی‌کرد یک مشکل بود و حال که برای دریافت وام مراجعه کرده است، مشکل دیگری داریم. درحالی که حزب حاکم تحریک انصاف PTI قبل از زمان انتخابات علاوه بر دیگر وعده ها، متعهد شده بود که برای خارج کردن سیستم اقتصادی پاکستان از وضعیت بحرانی به IMF مراجعه نخواهد کرد، اما سخن گفتن در خارج از گود و داخل میدان بسیار متفاوت است. درحالی که دولت برای خارج کردن سیستم اقتصادی پاکستان از وضعیت بحرانی مجبور به مراجعه به IMF و دریافت وام از آن شده است، اما شرایط سنگین و سخت این سازمان قابل قبول توسط دولت نیست.
هرچند که اسد عمر تاکنون سه یا چهار دفعه باصندوق بین المللی پول IMF مذاکرات کرده است، اما همچنان 10% درصد از گفتگو و توافق ها باقی مانده است که این درصد از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نجم سیتهی خبرنگار ارشد خبرگزاری پاکستانی طی گفتگو در برنامه تلویزیونی گفت : پشت پرده سیاست ها و شرایط  IMF، آمریکا حضور دارد. از طرفی آمریکا خواستار خروج نظامی خود از افغانستان است و از طرفی نیز از روابط اقتصادی میان چین و پاکستان راضی نیست. درحال حاضر آمریکا با سوء استفاده از صندوق بین‌المللی پول IMF و نظارت بر توافق های میان دو کشور پاکستان و چین ، می‌خواهد از اسرار این توافقنامه ها مطلع شود و همچنین خواستار مطلع شدن از مقدار وام های پاکستان به چین و زمان بازپرداخت آن نیز است. آمریکا همچنین می خواهد بداند که تحت چه شرایطی چین در کشور پاکستان دو نیروگاه هسته ای جدید خواهد ساخت. علاوه بر موارد ذکر شده، IMF خواهان اطلاع از سیستم فناوری هسته ای جدید و جنگنده های تندر نیز است. با وجود شرایط فوق از سوی صندوق بین المللی پول، درصورتی که کشور پاکستان این سازمان را از اسرار توافقنامه های ذکر شده آگاه سازد این خود مشکلی است و درصورت عدم اطلاع رسانی نیز نمی تواند از IMF وام دریافت کند که این امر نیز موجب بحرانی تر شدن وضعیت اقتصادی پاکستان خواهد شد، و این نیز مشکل دیگری است. نجم سیتهی در پایان اظهار داشت که حال باید ببینیم که اسد عمر با درنظر گرفتن امنیت ملی چگونه با IMF توافق انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 
1