خبر فوری

 
 
آمریکا مجددا نام لشکر جهنگوی و طیبه را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد
کد خبر :1639206856

15:18 1399/10/27


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, تروریست, تروریسم, لشکر جهنگوی, لشکر طیبه, مایک پمپئو,

آمریکا بار دیگر نام لشکر جهنگوی و لشکر طیبه را به عنوان سازمان های تروریستی خارجی به لیست سازمان های تروریستی اضافه کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به عنوان آخرین قدم خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا، لشکر جهنگوی و لشکر طیبه را بار دیگر به لیست سازمان های تروریستی خارجی اضافه کرد.

بر اساس گزارش های به دست آمده در بیانیه ای که در واشنگتن صادر شد گفته شده است که وزارت امور خارجه آمریکا مواضع تروریست های لشکر جهنگوی و داعش در شبه جزیره سینا را اصلاح کرده تا گروه هایی را که سازمان های تروریستی به آنها لقب اضافی می دهند و از القاب متفاوت استفاده میکنند را نیز شامل کند. این لقب ها به عنوان سازمان های تروریستی خارجی و تروریست های جهانی خاص به نام های لشکر جهنگوی و داعش-شبه جزیره سینا اضافه شده اند.

علاوه بر این، بخشی از لشکر جهنگوی، داعش در شبه جزیره سینا، لشکر طیبه، جیش الرجل الطارق النقشبندی، جماعت انصار المسلمینه فی بلادیس سودان (ANSU)، جبهه النصره، ارتش جمهوری خواه ایرلند و ارتش آزادیبخش ملی را مورد بررسی قرار داد. هدف از تعیین آنها به عنوان سازمانهای تروریستی خارجی و تعیین آنها به عنوان تروریستهای جهانی خاص و جلوگیری از برنامه ریزی سازمان های تروریستی برای حملات تروریستی و  انجام آنها است.

در ادامه این بیانیه آمده است كه در آمریكا تهیه و پشتیبانی آگاهانه از هر گروه تعیین شده به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی جرم است. مواضع افراد و گروه های تروریستی آنها را افشا می كند و آنها را از سایرین جدا می كند و آنها به سیستم مالی ایالات متحده دسترسی نخواهند داشت که این امر می تواند به سایر سازمان های اطلاعاتی و دولت های ایالات متحده در اجرای بهتر قوانین کمک کند.

ارسال نظر

 
1