خبر فوری

 
 
آمریکا:علی رغم فشارهای جهانی،کمک های خود به عربستان را متوقف نخواهیم کرد
کد خبر :512573524

09:22 1397/09/11


برچسب ها : آمریکا, ائتلاف نظامی عربستان, عربستان سعودی, مائیک پامپیو, یمن,

مائیک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت:علی رغم فشارهای جهانی،آمریکا به کمک های خود به ائتلاف عربستان سعودی ادامه خواهد داد.


 

بوینس آیرس:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،مائیک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت:علی رغم فشارهای جهانی،آمریکا به کمک های خود به ائتلاف عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش منتشر شده،وزیر امور خارجه آمریکا وی در اجلاس سران G-20 با اذعان به اینکه وضعیت بحرانی یمن شدت گرفته است مدعی شد:واشنگتن و ریاض به منظور مقابله با وضعیت بحرانی یمن،در حال کمک رسانی هستند.

وی پس از این سخنان در پاسخ به سوالی اظهار داشت:کمک های آمریکا به عربستان سعودی ادامه خواهد داشت.

مائیک پمپئو در حاشیه اجلاس سران G20 در دیدار با همتای عربستانی خود نسبت به ادامه همکاری و ارائه کمک های مالی و نظامی اطمینان بخشی نمود تا قدرت و نفوذ ایران در منطقه،تحت کنترل قرار گیرد.

لازم بذکر است طی روزهای گذشته سناتورهای آمریکایی در مخالفتی آشکار با دونالد ترامپ، پیام قاطعی برای مجازات عربستان سعودی بابت ایفای نقش در قتل جمال خاشقجی ارسال کردند. سنای آمریکا با رای دو حزبی ۶۳ به ۳۷ به طرح لایحه‌ای که خواستار پایان مداخله آمریکا در جنگ تحت امر سعودی‌ها در یمن می‌شود، رای مثبت دادند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی از زمان آغاز جنگ از سال 2015 و مداخله ائتلاف عربستان در جنگ علیه مجاهدان حوثی،تاکنون بیش از ده هزار نفر کشته شده اند.

گروه ها و سازمان های مختلف وابسته به سازمان ملل متحدد در گزارش های مختلف خود به جامعه جهانی هشدار احتمال وقوع فاجعه عظیم انسانی را داده اند.

ارسال نظر

 
1