خبر فوری

 
 
آمریکا:صندوق بین المللی پول بهترین گزینه برای پاکستان است
کد خبر :679954245

14:18 1397/08/26


برچسب ها : IMF, آمریکا, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

ما میدانیم در حال حاضر کمک مالی صندوق بین المللی پول برای پاکستان از اهمیت خاصی برخوردار است و در حال حاضر بهترین گزینه برای پاکستان است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،مایکل سلیوان مشاور اقتصادی سفارت آمریکا در اسلام آباد در گفتگو با اهالی رسانه اظهار داشت:برای ثبات نظام اقتصادی در کشور،باید اصلاحات زیر ساختی در اقتصاد کشور صورت پذیرد و من امیدوارم پاکستان در آینده مجبور به مراجعه به صندوق بین المللی پول(IMF) نشود.

وی گفت:ما میدانیم در حال حاضر کمک مالی صندوق بین المللی پول برای پاکستان از اهمیت خاصی برخوردار است و در حال حاضر بهترین گزینه برای پاکستان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت آمریکا از پاکستان در قبال درخواست از صندوق بین المللی پول اظهار داشت:آمریکا برای کمک به دولت پاکستان حاضر است.

وی گفت:پاکستان برای توسعه پایدار،نیاز به نظام اقتصادی قوی خواهد داشت،با وجود تنش های سیاسی میان آمریکا و پاکستان،دو کشور از لحاظ اقتصادی روابط بسیار خوبی را با یکدیگر دارند.

حجم تجارت میان آمریکا و پاکستان در حال حاضر مبلغی بالغ بر 7 میلیارد دلار است که این میزان تا چند سال آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پاکستان از سال 1988 تاکنون دوازده مرتبه از صندوق بین المللی پول(IMF) مبالغی را تحت عنوان وام دریافت نموده است.

با توجه به تلاش های دولت پاکستان برای دریافت بسته اقتصادی از صندوق بین المللی پول،تاکنون به جای آنکه پاکستان تحت سیاست و برنامه های دولت حاکم اداره گردد،مطابق با برنامه های صندوق بین المللی پول،پیش میرود.

ارسال نظر

 
1