خبر فوری

 
 
آمریکا: سازمان امنیتی پاکستان روابط خود با گروه های شورشی در افغانستان را حفظ می کند
کد خبر :1483649319

16:41 1400/01/15


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, سازمان امنیتی, شبکه حقانی,

طی گزارش آماده شده توسط سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، آمده است که پاکستان کشور همسایه مهمی برای حل تنش و درگیری های افغانستان است و علاوه بر نقش مثبت، نقش منفی نیز در برخی امور افغانستان دارد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| طی گزارش آماده شده توسط سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، آمده است که پاکستان کشور همسایه مهمی برای حل تنش و درگیری های افغانستان است. در این راستا، پاکستان کشور همسایه بسیار مهمی است که از چند دهه نقش فعالی در امور افغانستان ایفا کرده است، همچنین پاکستان عملکرد منفی نیز در برخی امور داشته است.

براساس این گزارش که مورخ 25 مارس به کنگره ارسال شد بیان شده است که: فضای گفتگوهای درون افغانی حاکم خواهد بود و ساختار و ویژگی های آینده کشور افغانستان تعیین می شود. در این گزارش با اشاره به اظهارات اخیر ژنرال جینس استولتن برگ دبیرکل ناتو که با خروج فوری آمریکا و ناتو از افغانستان مخالفت کرده بود، به نقل از ژنرال گفته شد درصورتیکه ما خارج شویم مجددا افغانستان به خانه امنی برای گروه های تروریستی بین المللی تبدیل می شود.

در ادامه گزارش در خصوص جزئیات مربوط به چگونگی تاثیر همسایگان افغانستان بر روند صلح افغانستان نوشته است "هیئت حاکمه نظامی پاکستان از ترس محاصره استراتژیک هند، طالبان افغانستان را عنصری دوستانه و ضد هند می داند". همچنین در گزارش نوشته است که سازمان امنیتی پاکستان ارتباط خود با گروه های شورشی افغانستان به ویژه شبکه حقانی را حفظ می کند.  

ارسال نظر

 
1