خبر فوری

 
 
آمریکا: زمان بررسی مجدد روابط با پاکستان فرا رسیده است
کد خبر :43598158

14:31 1400/06/23


برچسب ها : آنتونی بلینکن, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, طالبان افغانستان, وزیر امور خارجه آمریکا,

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه زمان بررسی مجدد روابط با پاکستان فرا رسیده است، افزود: پاکستان علاوه بر آنکه متحد ما بود، از طالبان نیز حمایت نیز می کرده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه زمان بررسی مجدد روابط با پاکستان فرا رسیده است، گفت: در بیانیه استراتژی در کنگره آمریکا گفته شد که در خصوص آینده افغانستان، روابط با پاکستان را مجددا مورد بررسی قرار خواهیم داد، همچنین درحال بررسی نقش پاکستان در آینده افغانستان نیز هستیم.

وی افزود: پاکستان علیه طالبان جهت برآورده کردن تقاضاهای جهانی باید فشار را افزایش دهد، پاکستان علیه تروریسم در بیشتر مواقع با آمریکا همکاری کرده است، آمریکا در هفته های آتی روابط خود با پاکستان را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

بلینکن افزود: تضاد در منافع پاکستان و ایالات متحده نیز وجود داشته است، پاکستان در آینده افغانستان نقش داشته است. پاکستان علاوه بر حمایت از طالبان، از متحدان ما نیز بوده است، زمان آن رسیده است تا روابط با پاکستان مورد بازبینی قرار گیرند.

 

نماینده ماساچوست از وزیر امور خارجه آمریکا پرسید که "پاکستان طی 20 سال گذشته نقش بسیار فعال و گاهی اوقات نقش بزرگ منفی ایفا نموده است، پاکستان در ساخت نام طالبان نقش داشت و سازمان مخفی اطلاعاتی آن ISI با شبکه حقانی طالبان روابط نزدیکی داشته است. عمران خان نخست وزیر پاکستان ماه گذشته پس از اشغال افغانستان توسط طالبان گفته بود که افغانستان زنجیر های بردگی را شکسته است. ما شنیده ایم که روابط مان در سطح دیپلماتیک با پاکستان مشکلاتی داشته اند، بنابراین حالا که ما درحال پیشروی به سمت جلو هستیم و عملیات های ضد تروریستی در منطقه انجام می دهیم، چگونه روابط مان با پاکستان را بررسی خواهیم کرد؟"

آنتونی بلینکن در پاسخ به این سوال اظهار داشت که شما در مورد نقش پاکستان در 20 سال گذشته به درستی اشاره کرده اید، این همچون شرط بندی روی آینده افغانستان است. همچنین این مسئله شامل حمایت و کمک از اعضای طالبان من جمله شبکه حقانی، دیگر نکات به ویژه مبارزه با تروریسم، است. در این مولفه، (بررسی) تضاد در منافع ما در افغانستان نیز وجود دارد. نقش هند در افغانستان نیز شامل آن است. بنابراین در بررسی روابط با پاکستان باید این را نیز درنظر گرفت که برخی افعال در منفعت ما و برخی خلاف ما صورت گرفت. حین پیشروی ما، می خواهیم همه کشورها از جمله پاکستان انتظارات جامعه بین المللی را برآورده کنند و بنابراین پاکستان باید درکنار جامعه بین المللی بایستد تا بتواند روی این مسائل کار و انتظارات را برآورده کند.

ارسال نظر

 
1