خبر فوری

 
 
آمریکا در دستیابی اهداف خود در افغانستان ناموفق بوده است
کد خبر :446579234

14:03 1397/07/15


برچسب ها : آمریکا, افغانستان,

به گفته مرکز تحقیقاتی معروف آمریکا، آمریکا باوجود جنگ 17 ساله خود در افغانستان، همچنان از دستیابی به اهداف خود در این کشور ناموفق بوده است.


به گفته مرکز تحقیقاتی معروف آمریکا، آمریکا باوجود جنگ 17 ساله خود در افغانستان، همچنان از دستیابی به اهداف خود در این کشور ناموفق بوده است.

طبق تحقیقات، مرکز تحقیقاتی پیو آمریکا، بیشتر آراء بر این امر اشاره داشته است که آمریکا در جنگ علیه طالبان و القاعده در افغانستان دچار شکست شده است.

طبق تحقیقات انجام شده طی 18 تا 24 سپتامبر سال جاری، 49% درصد از افراد شرکت کننده در این تحقیقات گفته اند که آمریکا باوجود گذشت 17 سال در افغانستان، نتوانسته است اهداف خود در افغانستان را به دست آورد.

براساس این نظر سنجی، 35% درصد از شرکت کنندگان گفته اند که آمریکا موفق بوده است، اما 16% درصد گفته اند که نمی‌دانند که آمریکا موفق بوده است و یا ناموفق.

این درحالی است که طی نظر سنجی که در سال 2009 تا 2011 انجام شده بود، طی این نظر سنجی اکثریت مردم گفته بودند که، آمریکا در افغانستان موفق خواهد شد.

اما گفتنی است که این نظر سنجی زمانیکه در میان سال های 2014 و 2015 انجام شد، بیشتر آراء مثبت، به آراء منفی تغییر یافته بودند.

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو ،طی نظر سنجی اخیر انجام شده، جمهوری خواهان براین نظر هستند که آمریکا موفق خواهد شد اما اکثریت دموکرات ها براین باور اند که آمریکا در جنگ افغانستان با ناموفقیت مواجه خواهد شد.

براساس تحقیقات 48% درصد از جمهوری خواهان براین نظر اند که آمریکا موفق خواهد شد، این درحالی است که 28% درصد از دموکرات ها نیز با جمهوری خواهان متفق القول هستند.

سه سال قبل در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما که این نظر سنجی انجام شده بود، 42 درصد از دموکرات ها گفته بودند که امیدواریم آمریکا موفق خواهد شد و 29% درصد از جمهوری خواهان نیز با این نظر موافق بودند.


مداخلت نظامی آمریکا در افغانستان، طولانی ترین جنگ آمریکا بوده است.

براساس تحقیقات انجام شده امروزه 45% درصد از آمریکایی ها بر این باور اند که مداخلت آمریکا برای نابودی تروریسم عملی درست بوده است اما این درحالی است که 39% در از آنان آراء شان مخالف بوده و می گویند مداخلت آمریکا امری اشتباه بوده است.

این آمار نشان دهنده ی کاهش آراء مثبت در این زمینه طی یک دهه اخیر بوده است .

ارسال نظر

 
1