خبر فوری

 
آمریکا خواستار نقش آفرینی پاکستان در پیشبرد روند صلح افغانستان شد
کد خبر :1380430138

17:03 1399/02/09


برچسب ها : آمریکا, آمریکا و افغانستان, پاکستان, دونالد ترامپ, زلمی خلیل زاد, ژنرال آستین اسکات میلر, صلح طالبان افغانستان, طالبان, عمران خان,

آمریکا از پاکستان برای رفع بن بست جدید در روند صلح طالبان افغانستان، درخواست کمک کرد. در گفتگوی تلفنی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عمران خان نخست وزیر پاکستان درباره روند صلح افغانستان نیز تحلیل و بررسی کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آمریکا از پاکستان برای رفع بن بست جدید در روند صلح طالبان افغانستان، درخواست  کمک کرد.

در گفتگوی تلفنی اخیر دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا و عمران خان نخست وزیر پاکستان درباره روند صلح افغانستان نیز بحث و گفتگو کردند.
علاوه بر این، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان چندی پیش در سفر خود به پاکستان با مقامات نظامی پاکستان دیدار کرد. لازم بذکر است که همراه وی ژنرال آستین اسکات میلر، افسر ارشد نظامی آمریکا حضور داشت.در این دیدار مقامات آمریکایی از پاکستان خواستند که در تسریع روند صلح افغانستان نقش مهم خود را ایفا کرده و به آمریکا در این راستا کمک کند.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نظر خاصی بر روند صلح افغانستان دارد او می خواهد تا قبل از برگزاری انتخابات در نوامبر این مشکل را رفع کرده و ارتش خود را از افغانستان خارج نماید تا بتواند آن را به عنوان یکی از  مهمترین دستاورد سیاستهای خارجی معرفی کند.

دولت پاکستان که پیش از این نقش اساسی در امضای توافقنامه آمریکا و طالبان داشته است ، اعلام کرد که آماده همکاری برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است و هر گام ممکن برای حل مشکلات در این زمینه برداشته می شود.

طبق توافقنامه صلح صورت گرفته میان آمریکا و طالبان در قطر، طالبان به آمریکا اطمینان داد که در برابر خروج نیروهای ارتش آمریکا از خاک افغانستان، روابط خود با القاعده را قطع کرده و از حملات تروریستی جهانی در آینده از افغانستان خودداری خواهد کرد.

 علاوه بر این، بعد از آزادی زندانیان، مذاکرات صلح ما بین طالبان و دولت افغانستان آغاز می شد که به دلیل کارشکنی دولت افغانستان در آزادی زندانیان این مذاکرات آغاز نگردید.

طبق گفته منابع،  برای رفع و حل کردن این مشکلات، مقامات آمریکایی از دولت پاكستان درخواست کمک کرده و از پاکستان خواسته است که نقش اصلی خود را در این زمینه ایفا کند.

ارسال نظر

 
1