خبر فوری

 
آمریکا : جهت دسترسی به افغانستان در حال رایزنی با پاکستان و دیگر کشورهای حاضر در منطقه هستیم
کد خبر :1568324917

18:35 1400/03/05


برچسب ها : آمریکا, ارتش پاکستان, افغانستان, پاکستان, پنتاگون, واشنگتن,

جان کربی وزیر مطبوعات اظهار داشت که ایالات متحده در حال رایزنی با پاکستان و دیگر کشورهای منطقه برای دسترسی و کنترل افغانستان است.


واشنگتن : به گزارش رازنیوز | در جریان جلسه خبری با جان کربی دبیر مطبوعاتی پنتاگون ، روزنامه نگاری پرسید : آیا ایالات متحده آمریکا بعد خروج از افغانستان، از پاکستان خواسته ای دارد؟ آیا پس از تخلیه، آمریکا برای برنامه های ضد تروریستی خود در افغانستان برنامه های جدیدی خواهد داشت؟

جان کربی دبیر مطبوعاتی پنتاگون در پاسخ به این سوالات گفت: من هیچ اطلاعات خاصی در مورد احتمال ایجاد پایگاه های خارج از کشور پس از عقب نشینی ندارم.

وی گفت: این یک گفتگوی دیپلماتی است که در حال انجام و به وضوح تکمیل نشده است."

وی افزود: ما به دنبال گزینه ها و فرصت های معتبر و قابل قبول برای توانایی های ضد تروریسم هستیم و روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. پایه گذاری در خارج از کشور فقط یکی از آنهاست. هنوز گزارش قطعی  در دست نیست.

جان کربی وزیر مطبوعات اظهار داشت که ایالات متحده در حال رایزنی با پاکستان و دیگر کشورهای منطقه برای دسترسی و کنترل  افغانستان است.

وی گفت: من در مورد هیچ کشوری خیلی جزئیات نخواهم داد.

جان کربی در بیانیه مقدماتی گفت که وزیر دفاع آمریکا لاید آستین در 24 مه با ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان تماس گرفته و در مورد منافع و اهداف مشترک منطقه ای صحبت کرده است.

وی افزود: وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در جریان این گفتگوها از تلاش های پاکستان در حمایت از مذاکرات صلح با افغانستان قدردانی کرده و خواستار حفظ روابط دو جانبه بین پاکستان و آمریکا بود.

وی در پاسخ به سوالی گفت که گفتگوها با ژنرال قمر جاوید باجوا بسیار مثمر ثمر بوده است و در مورد فرصت های دوجانبه برای پیشبرد روابط و اهداف دو کشور گفتگو کرده اند.

ارسال نظر

 
1