خبر فوری

 
 
آمریکا تهدیدی برای فلسطین
کد خبر :1548071929

14:06 1397/06/21


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, ترکیه, فلسطین,

ترکیه در پی تصمیم آمریکا برای بستن سازمان آزادی بخش فلسطین گفت : آمریکا در ایجاد صلح نمی تواند بی طرف باشد.


آمریکا تهدیدی برای فلسطین

 

ترکیه در پی تصمیم آمریکا برای بستن سازمان آزادی بخش فلسطین گفت : آمریکا در ایجاد صلح نمی تواند بی طرف باشد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت : تصمیم گیری در این مورد بسیار سخت است ، براساس این نظریه ، آمریکا در خاورمیانه برای برقراری صلح بی طرف نیست.

 

لازم به ذکر است بیانیه صادر شده توسط سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده  : ما برای صلح پایدار میان اسرائیل و سازمان آزادی بخش فلسطین زمینه هایی فراهم کردیم.

 

در بیانیه صادر شده از جانب دولت آمریکا ، فلسطین را متهم قرار داده و گفته شده است که : سازمان آزادی بخش فلسطین هیچ گونه اقدام قاطعی برای مذاکرات صلح آمیز با اسرائیل انجام نداده است.

 

از سوی دیگر : مقامات سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرده اند که از جانب کاخ سفید برای مذاکرات صلح آمیز با اسرائیل ، تهدید هایی صورت گرفته است.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اقدامات آمریکا برای جنگ داخلی بین اسرائیل و فلسطین را مورد انتقاد قرار داده است.

 

رئیس جمهور ترکیه ، بیانیه ی آمریکا مبنی بر تسلیم بیت المقدس به عنوان پایتخت غاصب اسرائیلی از سوی فلسطین را مورد انتقاد قرار داده است.

 

رئیس جمهور ترکیه در نشست سازمان همکاری اسلامی در روز 13 دسامبر اظهار داشت که تسلیم کردن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اقدامی غیر اخلاقی و غیرقانونی است ،این در حالی است که این تصمیم آمریکا به نفع افراط گرایان و اسرائیل می باشد.

 

بر خلاف دیگر کشور های مسلمان ، ترکیه با اسرائیل روابط خوبی دارد اما با این وجود نیز اسرائیل را مورد انتقاد قرار میدهد.

 

 

طبق گزارش های سال جاری : تیر اندازی ارتش اسرائیل در نوار غزه باعث کشته شدن بسیاری از فلسطینی ها شد ، که در اثر آن اسرائیل دستور داد سفیران هر دو کشور باید کشور خود راترک کنند.

 

پس از آن رئیس جمهور ترکیه در نوار غزه علیه فلسطینی ها حکومت ظالم اسرائیلی را محکوم کرد و گفت در جنگ جهانی دوم نیز چنین مظالمی را نازی ها علیه یهودیان انجام داده بودند.

 

نتان یاهو نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به بیانات رئیس جمهور ترکیه گفت : ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان در ترکیه ، ریاستی دیکتاتوری است .

ارسال نظر

 
1