خبر فوری

 
 
آمریکا:تجدید نظر اسلام آباد در سیاست های افغانستان لازمه بهبود روابط ما با پاکستان است
کد خبر :578665295

10:10 1397/07/26


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, هنری انشر,

موقعیت برای دولت عمران خان موقعیت جهت بهبود روابط دو طرفه فراهم است و اسلام آباد نیاز به ترک سیاست های گذشته خود در قبال افغانستان را خواهد داشت.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،هنری انشر مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت:موقعیت برای دولت عمران خان موقعیت جهت بهبود روابط دو طرفه فراهم است و اسلام آباد نیاز به ترک سیاست های گذشته خود در قبال افغانستان را خواهد داشت.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مراسم برگزار شده در مرکز وودرو ولسون واشنگتن گفت:سیاست جدید و مطابق با خواسته های آمریکا،به نفع پاکستان خواهد بود و تا زمانی که پاکستان سیاست خود در قبال افغانستان را تغییر ندهد ما از اعمال فشار دست برنخواهیم داشت.

وی افزود:ما اقداماتی را از سوی پاکستان مشاهده کرده ایم اما تصمیم قطعی و عزم راسخ پاکستان را برای مبارزه با تروریسم را نمیبینیم.

هنری انشر در ادامه گفت:موقعیت برای دولت جدید پاکستان فراهم است تا روابط خود با آمریکا را بهبود بخشد و به عنوان شریک صلح با آمریکا همکاری نماید و این موضوع به نفع هر دو طرف خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع افغانستان و نقش پاکستان در این میان اظهار داشت:پاکستان برای جلب نظر طالبان جهت مذاکره موثر نخواهد بود اما نقش سازنده ای میتواند داشته باشد.

وی در ادامه مدعی شد که پاکستان میتواند در زمینه های اقتصادی و سیاسی به عنوان یک قدرت منطقه ایفای نقش کند اما در حال حاضر سیاست های وی باعث عدم ثبات در منطقه شده است.

تنش میان روابط پاکستان و آمریکا

لازم بذکر است روابط پاکستان و آمریکا از اوایل سال جاری آغاز شده است زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتری خود گفت: "آمریکا در 15 سال گدشته همچون احمق ها، 33 میلیارد دلار را به عنوان کمک به پاکستان اعطا کرده و پاکستان در قبال این کمک ها به غیر از فریب و دروغ چیزی به ما نداده است"

مائیک پینس معاون رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال گذشته در سفر به افغانستان گفته بود:زمان پناه دادن به تروریست ها به اتمام رسیده است، در صورت شراکت با آمریکا منافع بسیاری عاید پاکستان خواهد شد اما در صورت حمایت از تروریست ها و پناه دادن به آنان، چیزهای زیادی را از دست خواهد داد.

در همان ماه،دونالد ترامپ با اعلام استراتژی جدید امنیت ملی با طعنه زدن به پاکستان در رابطه با کمک های مالی،از پاکستان خواستار اقدام جدی و موثر برای مبارزه با تروریسم و پاکسازی خاک پاکستان از تروریست ها شد.

ارسال نظر

 
1