خبر فوری

 
 
آمریکا : امیدواریم پاکستان به ایفای نقش مثبت خود در روند صلح افغانستان ادامه خواهد داد
کد خبر :2057847271

17:34 1398/01/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, مذاکرات,

سفارت آمریکا با صدور اعلامیه ای از سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان به پاکستان نوشت : آمریکا امیدوار است که پاکستان به ایفای نقش مثبت خود در روند صلح افغانستان ادامه خواهد داد .


 

به گزارش راز نیوز، سفارت آمریکا با صدور اعلامیه ای از سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان به پاکستان در 16 و 17 فروردین، گفت : زلمی خلیل زاد با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان همچون : معاون وزیر امور خارجه تهمینه جنجوعه، وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی و فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا طی این دو روز دیدار و در رابطه با امور افغانستان به گفتگو با آنها پرداخت.
در این بیانیه ابراز داشته شد که طرفین در دیدار ها، امنیت و صلح افغانستان را منفعتی برای کشور پاکستان دانستند و از طرفی آمریکا نیز امیدوار به جریان داشتن روند مثبت ایفای نقش پاکستان در زمینه صلح افغانستان است.
زلمی خلیل زاد در دیدار با فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا ، از تلاش های مثبت این کشور در ارتباط با برپایی صلح در افغانستان قدردانی کرد. وی همچنین در این دیدار، امور مرتبط با افغانستان و امنیت منطقه را محور گفتگوی خود نیز قرار داد.

زلمی خلیل زاد همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی در رابطه با منافع مشترک ملی و پیشرفت در ماموریت صلح افغانستان صحبت کرد و گزارشی از اقدامات فعلی خود در این زمینه را نیز به قریشی ارائه داد.
محمود قریشی با قابل تحسین خواندن پیشرفت در ماموریت صلح افغانستان ابراز داشت که گفتمان میان احزاب مختلف افغانستان، جزء مهمی از این ماموریت خواهد بود.

ارسال نظر

 
1