خبر فوری

 
 
آمریکا اسناد شامل اظهارات منفی در مورد پاکستان در موضوع سقوط کابل به دست طالبان را حذف کرد
کد خبر :28329315

14:58 1400/09/22


برچسب ها : اجلاس سران دموکراسی, اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پنجاب, قانون امنیت ملی ایالات متحده, مجلس نمایندگان آمریکا,

آمریکا آن دسته از اسنادی را که توسط مجلس نمایندگان آمریکا منتشر و در آن ها اظهارات منفی علیه پاکستان در موضوع سقوط کابل به دست طالبان بیان شده بود را حذف کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آمریکا آن دسته از اسنادی را که توسط مجلس نمایندگان آمریکا منتشر و در آن ها اظهارات منفی علیه پاکستان در موضوع سقوط کابل به دست طالبان بیان شده بود را حذف کرد.

در متن قانون امنیت ملی ایالات متحده در سال 2022، وزیر دفاع و دولت آمریکا باید ثابت می کرد که حمایت از پاکستان به نفع امنیت ملی آمریکا می باشد.

تاکنون در نسخه ویرایش شده متن قانون مذکور، کلمه پاکستان از متن حذف و «هر یک از کشورهای همسایه افغانستان» جایگزین آن شده است که در متن قانون مذکور کنگره آمریکا در زمینه سقوط کابل به دست طالبان، خواستار ارائه توضیح از پاکستان شده بود. این مورد حذف شده و چیز دیگری به آن ارجاع نشده است.

در این قانون پیشنهاد تشکیل کمیته ای به منظور تحقیقات از اقدامات کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای دور از آن به شرط تحقیق در مورد علل و آثار خروج آمریکا از افغانستان ارائه شده است.

 

سیگنال حفظ روابط با پاکستان به منظور حفظ منافع آمریکا، هفته گذشته با دعوت از پاکستان در اجلاس سران دموکراتیک که در تاریخ  18 و 19 آذر برگزار شده بود، ارسال شد.

موسسه بروکینگز اندیشکده بانفوذ واشنگتن به بررسی دعوت از پاکستان در اجلاس سران دموکراتیک و عدم دعوت از بنگلادش در آن پرداخته و علت آن را نشان دهنده امتیاز بالاتر پاکستان نسبت به بنگلادش در فهرست آمریکا در زمینه بررسی کمی میزان دموکراتیک بودن کشورها می باشد که به دلیل افزایش امتیاز پاکستان از سال 2015 به بعد و کاهش امتیاز بنگلادش در این فهرست می باشد.

 

علت دومی که اندیشکده مذکور بیان کرد این است که آمریکا خواستار برقراری تعادل بین هند و رقبای دموکراتیک آن در منطقه است.

این اندیشکده همچنین اعلام کرد: امتیاز هند در فهرست آمریکا در زمینه بررسی کمی میزان دموکراتیک بودن کشورها متوسط بوده و بین سال 2020 و 2021، ممانعت از اختیارات دولت، فساد و کاهش محسوس میزان تامین حقوق اولیه در هند دیده می شود.

علاوه بر این وقوع سانحه سیالکوت در تاریخ 12 آذر، آثاری منفی در ظاهر ارائه شده از پاکستان داشته است. همچنین پس از وقوع سانحه سیالکوت، هیئتی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا به پاکستان سفر کردند.

آن ها با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرده و خواستار برقراری روابط بسیار خوب با پاکستان شده بودند. البته خبر این دیدار پس از خروج آن ها از پاکستان منتشر شد و گفته می شود که این امر به خواست آمریکا صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که پس از تاریخ 20 شهریور، آمریکا و کشورهای غربی در مورد وضعیت پاکستان احساس نگرانی می کنند اما آرام آرام محدودیت های آمریکا در حال کاهش می باشد.

مقامات آمریکایی در جریان جلسات رسمی خود، گفتگو در مورد آینده پاکستان را آغاز کرده بودند که پس از سفر هیئت آمریکایی به پاکستان بعد از وقوع سانحه سیالکوت، به نظر می رسد گفتگو بین آن ها در مورد پاکستان به شیوه سابق بازگشته است.

ارسال نظر

 
1