خبر فوری

 
آمریکا از مذاکرات پاکستان و هند حمایت خواهد کرد
کد خبر :1670072294

15:41 1397/06/21


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, عمران, نریندر مودی, هند,

ایلس ویلز،دیپلمات ارشد آمریکایی گفته است که آمریکا برای بهبود روابط پاکستان و هند از مذاکرات نتیجه بخش حمایت خواهد کرد.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از دان نیوز ایلس ویلز،دیپلمات ارشد آمریکایی گفته است که آمریکا برای بهبود روابط پاکستان و هند از مذاکرات نتیجه بخش حمایت خواهد کرد.

معاون امور آسیای میانه و آسیای جنوبی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت ما دو پیام واضح و جداگانه به مقامات پاکستان ارسال نمودیم که در پیام نخست از مقامات اسلام آباد صریحا خواستار شرکت در مذاکرات با هند شدیم و در پیام دیگر خود نیز خواهان اقدام جدی پاکستان برای مقابله با تروریست شده ایم.

 طبق این گزارش،ایلس ویلز در پاسخ به این سوال که آیا وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان واسطه عمل میان دو کشور عمل میکند و پیام مذاکره پاکستان را به مقامات هند رسانده است یا نه؟ گفت:در این مورد اطلاعی ندارم.

مائیک پامپیو هفته گذشته در سفر به پاکستان با مقامات دولتی و نظامی این کشور دیدار و گفتگو کرد و سپس با سفر به هند،با مقامات دهلی نو نیز دیدار نمود.

ظاهرا هیچ رابطه ای میان سفر مائیک پامپیو به پاکستان و هند وجود ندارد،اما رسانه های هندی سعی در مرتبط نمودن این دو سفر با یکدیگر دارند و مدعی شده اند که پاکستان از مائیک پامپیو خواستار دعوت هند برای حضور در مذاکرات شده است.

تاکنون ایلس ویلز هیچ عکس العملی در این رابطه نشان نداده است و تنها از حمایت آمریکا از مذاکرات میان پاکستان و هند برای کاهش تنش میان دو طرف، سخن به میان آورده است.

ایلس ویلز گفت: ما از تماس تلفنی  عمران خان با همتای هندی خود پس از بر عهده گرفتن منصب نخست وزیری استقبال میکنیم و آن را به فال نیک میگیریم.

وی به نحوه ارتباط دو طرف نیز اشاره کرد که در سطح مشاوران امنیتی دو طرف و مدیران عملیات نظامی ارتش و همچنین مردم با مردم برگزار خواهد شد.

وی همچنین در ارزیابی سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان گفت:سفر مائیک پامپیو در اوایل روی کار آمدن دولت پاکستان و دیدار با مقامات دولتی بسیار تاثیر گذار در روابط دوجانبه بود.

وی گفت:مائیک پامپیو در این سفر صراحتا خواستار همکاری پاکستان برای حل مشکل افغانستان از طریق راه حل سیاسی شده است.

ارسال نظر

 
1