خبر فوری

 
آمریکا: از سفر عمران خان به روسیه آگاهیم و موضع خود را اعلام کردیم
کد خبر :1987097127

18:12 1400/12/05


برچسب ها : اوکراین, ایالات متحده آمریکا, جنگ, روسیه, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ند پرایس, نشست خبری,

د پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: از سفر عمران خان به روسیه آگاهیم و موضع خود را اعلام کردیم.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نگاه آمریکا درخصوص سفر نخست وزیر پاکستان به روسیه در پی تنش مسکو و کیف پایتخت اوکراین چیست؟ گفت: ما موضع خود را در مورد تهاجم جدید روسیه به اوکراین خدمت پاکستان توضیح و به آنها در مورد تلاش های خود جهت پیگیری دیپلماسی پیرامون جنگ تازه رخ داده نکاتی ارائه کردیم.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته در سفری دو روزه وارد روسیه شد. وی همچنین در پی این سفر، بر ضرورت تعمیر زود هنگام پروژه خط لوله گاز چند میلیارد دلاری را که با همکاری شرکت های روسی سخته شده است، تاکید کرد.

سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان در حالی صورت می گیرد که چندین کشور غربی تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل استقرار نیروها در بخش هایی از شرق اوکراین وضع کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا قطعا از این سفر آگاه است و ما معتقدیم که این وظیفه هر کشور مسئول در جهان است که نگرانی و اعتراض خود را نسبت به اقدامات رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین ابراز کند همچنین آمریکا شراکت و همکاری طولانی مدت خود با پاکستان را به نفع خود می داند.

ند پرایس در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده سفر عمران خان نخست وزیر روسیه را تایید غیرمستقیم اقدام رئیس جمهور روسیه می داند؟ گفت: خبرنگار بایستی این سوال را از دولت پاکستان بپرسد که هدف از این سفر چه بوده و من در موقعیتی نیستم که در خصوص زمان سفر همتایان خارجی به کشورهای مختلف اظهار نظر کنم.

 

ارسال نظر

 
1