خبر فوری

 
آمریکا ارتش آزادی بخش بلوچستان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد
کد خبر :512183107

15:40 1399/02/25


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچستان, سنتکام, گروه های آزادی خواه بلوچ, وزارت خارجه آمریکا,

ایالات متحده آمریکا گروه مسلح و جدایی طلب ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA) را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز| ایالات متحده آمریکا گروه مسلح و جدایی طلب ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA) را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پیام ویدئویی منتشر شده توسط صفحه توییتر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور طی سخنانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه آمریکا به منظور مقابله با تروریسم، ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA) را به عنوان یک گروه تروریستی بین المللی اعلام می کند.

وی افزود: ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA) علاوه بر حمله به سرکنسولگری چین در شهر کراچی و حمله به هتل مجلل در شهر گوادر در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان و شهروندان این کشور نقش داشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا حامی ثبات و امنیت در پاکستان و منطقه آسیای جنوبی است گفت: هدف از این بیانیه متوقف نمودن عملیات های تروریستی ارتش آزادی بخش بلوچستان در آینده است و علاوه بر آن این اقدام می تواند به تلاش های دولت آمریکا برای مقابله با تروریسم کمک نماید.

لازم به ذکر است ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA) یک گروه مسلح جدایی طلب در ایالت بلوچستان است و همواره حملات مختلفی را علیه نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و کارمندان شرکت های چینی مستقر در ایالت بلوچستان انجام می دهد.

این گروه پیش از این توسط دولت پاکستان و بریتانیا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

ارسال نظر

 
1