خبر فوری

 
 
آمریکا : آستن میلر فرمانده جدید آمریکا موظف به قانع کردن طالبان برای مذاکرات با دولت افغان است
کد خبر :642101408

12:22 1397/06/11


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

آمریکا طی پیامی از فرمانده جدید خود آستن ملر خواستار قانع کردن طالبان برای انجام مذاکرات با دولت افغانستان شده است.


به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری THE MILITARY TIMES ،آمریکا طی پیامی از فرمانده جدید خود آستن ملر خواستار قانع کردن طالبان برای انجام مذاکرات با دولت افغانستان شده است.
از وظایف این فرمانده جدید علاوه بر مبارزه با تروریسم، قانع کردن طالبان برای مذاکرات نیز است.
آستن ملر از اعضای جدید ناتو است که علاوه بر وظایف ذکر شده برای وی، وی موظف به برقراری ارتباط با ارتش پاکستان نیز است.
وی باید به همراه ارتش پاکستان، افغانستان و ناتوی موجود در افغانستان، مقر های تروریسم در منطقه را نابود کند.
حدود 13 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان تحت فرماندهی وزیر نظر آستن ملر فرمانده جدید آمریکا خواهند بود ؛ علاوه بر آن ، وی موظف است براساس برنامه ناتو ، نیروهای افغانستان را آموزش نظامی دهد.
از سخت ترین وظایف وی می توان به قانع کرده طالبان برای صلح و دست برداری از جنگ اشاره کرد. که از این طریق وی موظف است تا به طالبان این مفهوم را القاء کند که طالبان در این جنگ موفق نخواهد بود و باید برای امنیت منطقه و منافع خویش با دولت افغانستان به مذاکره بپردازد. این درحالی است که آمریکا برای تضعیف گروه تروریستی طالبان در افغانستان و جلوگیری از پیشروی این گروه تروریستی، حملات هوایی خود بر مناطق تحت اشغال طالبان را افزایش داده است.

با درنظر گرفتن اوضاع منطقه می توان گفت که آمریکا در جلوگیری از حملات طالبان ناموفق بوده و در پی آن با انجام مذاکرات صلح آمیز به همراه طالبان خواهان جلوگیری از فتوحات این گروه تروریستی است.
ملر ، فرمانده جدید آمریکایی طی مصاحبه ای با واشنگتن پست خبر داده است که، خواسته دولت آمریکا از وی دنبال کردن اهداف آمریکا در منطقه از طریق دیپلماسی و جنگ است.

طبق گزارش منتشر شده از خبرگزاری آمریکایی، آمریکا طی این هفته، بمباران هوایی خود بر مناطق طالبان را بیش از پیش افزایش داده است، و نظامیان آمریکایی در حال آماده باش کامل به سر می‌برند. آمریکا با افزایش بمباران بر طالبان خواستار القاء این مفهوم به آنان است که : به جز مذاکرات با دولت افغانستان هیچ راه دیگری ندارند.

ارسال نظر

 
1