خبر فوری

 
آمادگی صندوق بین المللی پول از پرداخت وام 6 میلیاردی به پاکستان
کد خبر :480856699

18:56 1397/11/22


برچسب ها : IMF, پاکستان, صندوق بین المللی پول, قرض, وام,

پس از دیدار مقامات کشور پاکستان با رئیس صندوق بین المللی پول IMF در دبی، توافق هایی میان دو طرف انجام شده که موجب رضایت این صندوق از پرداخت وام 6 میلیاردی به پاکستان شده است.


 

به گزارش راز نیوز، پس از دیدار مقامات کشور پاکستان با رئیس صندوق بین المللی پول IMF در دبی، توافق هایی میان دو طرف انجام شده که موجب رضایت این صندوق از پرداخت وام 6 میلیاردی به پاکستان شده است. گفته می شود که قراردادی در این زمینه طی دو ماه آتی میلادی میان دو طرف انجام خواهد شد.

براساس جزئیات به دست رسیده، پس از پیشرفت قابل مشاهده در برنامه ی صندوق بین المللی پول و کشور پاکستان طی دیدار های انجام شده، گفته می شود که میان دو طرف توافق هایی بر امور مهم صورت گرفته است.

رئیس صندوق بین المللی پول کریستن لاگارد از رضایت این صندوق مبنی بر پرداخت وام 6 میلیارد دلاری به کشور پاکستان خبر داده و اعلام کرد که برای تفاهم بیشتر پاکستان باید برخی اقدامات ضروری را انجام دهد. براساس برنامه دولت پاکستان باید اصلاحاتی را در اقتصاد انجام دهد.

منابع خبری وزارت خزانه داری پاکستان از احتمال امضای قرارداد میان دو طرف تا ماه آوریل میلادی مصادف با فروردین ماه خبر داده اند. وام دریافتی از IMF در برنامه بودجه سال آینده مالی اعمال خواهد شد. از طرفی قرار بر این است تا در هفته جاری نیز مذاکرات از طریق ویدیو کنفرانس میان دوطرف انجام شود .

لازم به ذکر است که مقامات پاکستانی از سال 1359 برای اداره کشور ، برای دریافت وام هایی به سراغ کشورها و یا این صندوق رفته اند. از طرفی دریافت وام هایی با مبالغ بالا و از طرفی بازپرداخت آنها به عنوان مشکلی بزرگ و تاثیر گذار بر اقتصاد این کشور تبدیل شده است.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول ابراز داشت ‌: کشور پاکستان با تصمیم گیری های مناسب در زمینه سیاست و اقتصاد می تواند اعتماد را به اقتصاد خود بازگرداند. از طریق اتخاذ سیاست های درست می تواند اساس توسعه پایدار در این کشور ایجاد شود.

کشور پاکستان برای آخرین دفعه در سال 2013 میلادی مصادف با 92 و 93 شمسی از IMF وام دریافت کرده بود. براساس پیش بینی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، نمودار اقتصادی پاکستان در پایان سال مالی جاری، بین 4 تا 4.5 خواهد ماند. سال گزشته این نمودار از 5 تا 8 بوده است.

ارسال نظر

 
1