خبر فوری

 
 
آمادگی دولت پاکستان برای افزایش 14% درصدی نرخ انرژی برق
کد خبر :205631757

21:21 1399/04/17


برچسب ها : برق, پاکستان و صندوق بین المللی پول,

منابع خبری پاکستان طی گزارشی از افزایش 14% درصدی نرخ انرژی برق به منظور اجرای دستورات مخفی صندوق بین المللی پول به منظور ارائه وام، خبر داده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع خبری پاکستان طی گزارشی از افزایش 14% درصدی نرخ انرژی برق به منظور اجرای دستورات مخفی صندوق بین المللی پول به منظور ارائه وام، خبر داده و گفتند: دولت آمادگی کامل برای پرتاب بمب های برقی بر روی مردم آسیب دیده از اپیدمی کرونا و تورم برای تامین شرایط پنهان صندوق بین المللی پول را تکمیل کرده و تصمیم گرفته است تا کلیه یارانه های عمومی برق را قطع و قیمت برق را تا 14% درصد افزایش داده و نرخ تخفیف را به 5 دسته محدود سازد. براساس گزارش رسانه، این اقدام برای احیای برنامه متوقف شده صندوق بین المللی پول بسیار مهم است و این تصمیم بدون انجام بررسی اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز، اخذ شده است. هرچند عمران خان نخست وزیر پاکستان دستور نهایی سازی سازوکار مربوط به یارانه ها را داده است، اما دولت بدون اصلاح قانون سازمان تنظیم مقررات ملی برق NEPRA، با موانع قانونی در این زمینه روبرو خواهد شد.

وزارت دارایی تصریح داشت: هم اکنون دولت در مرحله نهایی سازی مکانیسم جدید یارانه ها است؛ یارانه برق از 300 واحد به تنها 50 واحد کاهش می یابد. این یارانه تنها شامل برنامه احساس، اراضی کشاورزی، آزاد جامون و کشمیر و مناطق سابق فاتا می شود که در این راستا تصویب و قانون سازی کابینه دولت فدرال الزامی خواهد بود که هنوز عملی نشده است

ارسال نظر

 
1