خبر فوری

 
 
آمادگی بانک جهانی و بانک توسعه آسیا برای اعطای تسهیلات مالی به پاکستان
کد خبر :1988577530

01:11 1398/03/05


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, بانک جهانی, صندوق بین المللی پول, کمک مالی,

پس از اعلام صندوق بین المللی پول برای ارائه بسته کمک مالی به پاکستان، دیگر موسسات مالی بین المللی نیز آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به پاکستان اعلام نمودند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پس از اعلام صندوق بین المللی پول برای ارائه بسته کمک مالی به پاکستان، دیگر موسسات مالی بین المللی نیز آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به پاکستان اعلام نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا برای ارائه تسهیلات چندین میلیارد دلاری به پاکستان اعلام رضایت نشان داده اند، بر این اساس بانک های جهانی و توسعه آسیا، وام با شرایط آسان و سود پایین برای پاکستان فراهم خواهند نمود.

طبق اعلام منابع آگاه مراحل ارائه تسهیلات اعطایی از سوی بانک جهانی و بانک توسعه آسیا به زودی نهایی خواهد شد و با ارائه این تسهیلات، میزان قابل توجهی از فشار بدهی های خارجی پاکستان کاسته خواهد شد.

از سوی دیگر دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان نیز اعلام نموده است وضعیت بد اقتصادی در کشور و فشار مالی بر روی مردم رو به پایان است و کشور ظرف 6 الی 12 ماه آینده به سمت ثبات اقتصادی حرکت خواهد نمود، صندوق بین المللی پول، وام با سود 2 الی 3 درصد را در اختیار ما خواهد گذاشت و مجددا فضای اعتماد برای شخصیت های تجاری و بازرگانان ایجاد خواهد شد که این موضوع باعث پیشرفت در داد و ستد بازار سهام و بورس خواهد شد.

وی طی سخنانی در نشست خبری اظهار داشت: زمان بر عهده گرفتن این منصب میزان بدهی های دولت بالغ بر 31 میلیارد روپیه بود و تنها 10 میلیارد دلار در ذخایر ارزی دولت وجود داشت که 9 میلیارد دلار دیگر توسط کشورهای دوست برای جبران کسری ارزی دولت تامین گردید.

وی افزود: 5 بخش صادراتی از معافیت های مالیاتی برخوردار شدند و با اعمال عوارض های جدید برای واردکنندگان، 2 میلیارد دلار از حجم واردات کالا به پاکستان کاسته شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده تصمیمات اساسی اتخاذ خواهد شد، دریافت وام از موسسات مالی و کشورهای خارجی از 2 سال گذشته متوقف شده بود، اکنون با دریافت بسته وام از صندوق بین المللی پول قادر به دریافت دیگر تسهیلات از بانک جهانی و بانک توسعه آسیا خواهیم بود.

عبدالحفیظ شیخ گفت: دریافت بسته وام از صندوق بین المللی پول، پس از توافق هیئت مدیره این صندوق نهایی خواهد شد و یادداشت تفاهم مربوطه به امضای دو طرفین خواهد رسید، حجم وام دریافتی از صندوق بین المللی پول بالغ بر 6 میلیارد دلار با سود 2 الی 3 درصد است که ظرف مدت 3 سال ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1