خبر فوری

 
آماده سازی نیروهای ارتش پاکستان برای عملیات در شهرستان سوات
کد خبر :376942653

16:36 1401/06/30


برچسب ها : آماده سازی برای عملیات, ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, ژنرال حسن اظهر حیات, سوات, فرمانده سپاه پیشاور,

ارتش پاکستان در حال آماده سازی نیروهای خود برای انجام عملیات در مناطق مختلف شهرستان سوات علیه تروریست های تحریک طالبان پاکستان است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | ارتش پاکستان در حال آماده سازی نیروهای خود برای انجام عملیات در مناطق مختلف شهرستان سوات علیه تروریست های تحریک طالبان پاکستان است. ارتش پاکستان به تروریست های تحریک طالبان پاکستان فرصت 48 ساعته برای خروج از این شهرستان داده است.

ارتش پاکستان به صورت رسمی بیانیه ای نداده است اما گروه های سیاسی و اجتماعی معتقداند که قرار است مانند گذشته عملیات نظامی گسترده ای در شهرستان سوات توسط ارتش پاکستان انجام شود. به گفته برخی از روزنامه نگاران سیستم های تلفن همراه و اینترنت در مناطق مختلف شهرستان سوات قطع شده است.

مشاور اطلاع رسانی وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا اعلام کرده است که ما در حال به کار گیری تمام اختیارات قانونی خود برای حفاظت از جان و مال مردم و ایجاد امنیت هستیم. انجام عملیات علیه تروریست ها از اختیارات ارتش و دولت پاکستان است. انجام عملیات علیه تروریست ها در سطح محدود برای حفظ اعتماد مردم به حکومت لازم است.

یکی از مقامات دولت ایالت خیبر پختون خوا گفته بود که ما در مذاکرات کابل برای حفظ آتش بس و آشتی دائم توافق کردیم اما تروریست های تحریک طالبان پاکستان با نقض توافق در اوایل ماه آگوست وارد مناطق مختلف ایالت خیبر پختون خوا شده و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

ژنرال حسن اظهر حیات فرمانده سپاه پیشاور روز جمعه هفته گذشته به شهرستان سوات سفر و از آن بازدید کرد. وی همچنین در جمع سران مناطق مختلف ایالت خیبر پختون خوا از جمله شهرستان سوات و شهرستان ملاکند، سخنرانی کرد.

یکی از سران حاضر در نشست مذکور گفت که فرمانده سپاه پیشاور طی سخنرانی خود گفته بود که اگر تروریست ها فعالیت های خود را متوقف نکنند، ما به آن ها اجازه از بین بردن امنیت این ایالت را نخواهیم داد و علیه آن ها عملیات می کنیم.

لازم به ذکر است که طی چند روز گذشته تروریست های تحریک طالبان حملات متعددی علیه نیروهای پلیس و ارتش پاکستان انجام داده اند.

ارسال نظر

 
1