خبر فوری

 
آلمان از اهدای 109 میلیون یورو به پاکستان خبر داد
کد خبر :1654672977

19:55 1398/06/26


برچسب ها : اقتصادی, آلمان, بانک, پاکستان, پول, کمک, یورو,

آلمان 110 میلیون یورو به پاکستان کمک خواهد کرد کمک های آلمان برای پروژه های مدیریت ,انرژی وتوسعه اقتصادی هزینه خواهد شد۔


 

 

 اسلام آباد : به گزارش راز نیوز آلمان 110 میلیون یورو به پاکستان کمک خواهد کرد این کمک ها برای پروژه های مدیریت کشور، انرژی و توسعه اقتصادی هزینه خواهند شد۔ طبق اطلاعات این مبلغ شامل کمک هزینه و وام می باشد۔

 

براساس گزارش رسانه ها، آلمان در طی ۲  سال ۱۰۹ میلیون یورو به پاکستان کمک خواهد کرد. مذاکرات مربوط به همکاری های توسعه بین پاکستان و آلمان از 11 تا 12 سپتامبر در آلمان شروع خواهد شد۔ گفته می شود که آلمان نزدیک به 84 ملیون یورو بعنوان هزینه کمک و25 ملیون یورو بعنوان قرض خواهد داد۔ یعنی مبلغ 109  بعنوان قرض و کمک به پاکستان داده خواهد شد۔. این پول طی دو سال آینده به پاکستان داده می شود. گزارش شده است که آلمان این بودجه جدید را برای تامین پروژه های حاکمیت درست، انرژی و توسعه اقتصادی  خواهد داد۔

 

از طرف دیگر، اعضای هیئت صندوق بین المللی پول با ریاست جهاد اظهور با عبدالحفیظ شیخ وزیر دارایی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.رئیس ماموریت صندوق بین المللی پول ارنستو رامیس ریگو نیز در این هیئت حضور داشت۔

 

در این جلسه پیشرفت وضعیت اقتصادی پاکستان و برنامه وام مورد بررسی قرار گرفت. وزیر دارایی اقدامات لازم را برای ثبات اقتصادی در اختیار این هیئت قرار داد. دراین جلسه ، مشاور خزانه داری گفت که در حال حاضر حساب جاری و کسری های تجارتی  در حال کاهش می باشند امسال پیش بینی می شود درآمد غیر مالیاتی نزدیک به هزار میلیارد افزایش یابد۔

 

وی افزود كه برای كاهش تلفات مؤسسات دولتی در امر خصوصی سازی تسریع خواهد شد۔ وی نیز اظهار داشت ۱۰ موجودیت دیگر به لیست فعال خصوصی سازی ها اضافه شده است. مشاورامور مالی گفت : در حال حاضر هزینه های غیرضروری رو به کاهش است۔ ھمچنین در سال جاری هدف رشد اقتصادی نیز برآورده خواهد شد۔ گفتنی است هیأت صندوق بین المللی پول دیروز وارد پاکستان شد ،این هیئت برای مشاوره اقتصادی به پاکستان رسیده و در آنجا پیشنهادات خود را در مورد اصلاحات اقتصادی به پاکستان ارائه خواھد داد و همچنین در دستیابی به اهداف بودجه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1