خبر فوری

 
 
آغاز کار بر روی پروژه انتقال برق از تاجیکستان به پاکستان
کد خبر :949569239

14:06 1400/01/15


برچسب ها : امضای توافق نامه, ایالت خیبر پختون خوا, پاکستان و تاجیکستان, پروژه انتقال برق, شرکت ملی انتقال برق پاکستان, کاسا-1000,

کار بر روی پروژه انتقال برق تولید شده در یک نیروگاه برق آبی در قرقیزستان از تاجیکستان به پاکستان آغاز شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | کار بر روی پروژه انتقال برق تولید شده در یک نیروگاه برق آبی در قرقیزستان از تاجیکستان به پاکستان آغاز شد. بر اساس این پروژه برق 1300 مگاواتی قرقیزستان با عبور از کشورهای تاجیکستان و افغانستان به منطقه آزاخیل منطقه نوشهره ایالت خیبر پختون خوا پاکستان انتقال می یابد.

به منظور تکمیل پروژه برق CASA-1000، ایستگاه مبدل HVDC آزاخیل منطقه نوشهره ایالت خیبر پختون خواه توسط شرکت ملی انتقال برق پاکستان در حال احداث می باشد.  

بر اساس این پروژه خط انتقال برق 1270 کیلومتری از مبدا تاجیکستان به مقصد پاکستان در حال احداث بوده که در سال 2023 تکمیل خواهد شد و ساخت ایستگاه مبدل نیز تا سال 2024 به طول خواهد انجامید.

توافق نامه انتقال برق به پاکستان با اعتبار 205 میلیون دلار به امضا رسیده است. این پروژه نقطه عطفی برای شبکه انتقال برق شرکت ملی انتقال برق پاکستان می باشد.

براساس این پروژه در فصل گرما سالی 1300 مگاوات برق از تاجیکستان به پاکستان منتقل می شود و برای انتقال این میزان برق 113 کیلومتر خط انتقال برق از مرز طورخم تا ایستگاه مبدل نوشهره در حال احداث بوده و احداث ساختمان این ایستگاه مبدل به اتمام رسیده است.

ارسال نظر

 
1