خبر فوری

 
 
آغاز پروژه خورشیدی چین برای تامین آب شیرین در شهر کویته پاکستان
کد خبر :2124234758

15:38 1398/04/31


برچسب ها : پاکستان و چین, تامین آب, چین, کویته,

سفارت چین در پاکستان به منظور مقابله با کمبود آب شیرین در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان اقدام به راه اندازی پروژه خورشیدی جهت تامین آب شرب نموده است.


 

کویته: به گزارش راز نیوز سفارت چین در پاکستان به منظور مقابله با کمبود آب شیرین در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان اقدام به راه اندازی پروژه خورشیدی جهت تامین آب شرب نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده پروژه خورشیدی تامین آب شرب شهر کویته روز گذشته طی مراسمی با حضور جاولی جیان کنسولگر سفارت چین در پاکستان و دیگر مقامات محلی پاکستان کلید خورد، جاولی جیان کنسولگر چین در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امیدوارم این پروژه نقش با اهمیتی در نزدیکی کشورهای چین و پاکستان ایفا نماید.

طبق جزئیات اعلام شده در این پروژه آب مورد نیاز توسط انرژی خورشیدی و با استفاده از صفحه های خورشیدی از چاه ها استخراج و به منابع آبی بخش بهداشت و تامین آب شهر کویته انتقال داده خواهد شد و از آنجا نیز در سطح شهر کویته تقسیم خواهد شد.

بایزید کاسی دبیر حزب جنبش عدالت پاکستان در این باره اظهار داشت: بخش بهداشت و تامین آب شهر کویته برای نخستین بار به استفاده از صفحه های خورشیدی جهت تامین برق و استفاده از آن جهت استخراج آب روی آورده است.

وی افزود: از هر چاه مجهز به صفحه های خورشیدی مقدار 190 لیتر در دقیقه آب استخراج خواهد شد و تعداد پنج چاه در کل مقدار 457 تن آب را به صورت روزانه به منابع ذخایر آبی بخش بهداشت و تامین آب شهر کویته پمپاژ خواهند نمود، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی هر نفر روزانه حداقل به 20 لیتر آب نیاز دارد و این پروژه برای تامین آب مورد نیاز روزانه تعداد 22 هزار و 800 نفر پاسخگو خواهد بود.

ارسال نظر

 
1