خبر فوری

 
 
آغاز موج جدید تحصن شیعیان در داخل و خارج از پاکستان
کد خبر :223723213

20:16 1398/02/11


برچسب ها : آمریکا, استرالیا, افراد ربوده شده, پاکستان, تحصن, تظاهرات, سند, شیعه, کراچی,

با ورود تحصن شیعیان برای آزادی افراد ربوده شده شیعه به روز چهارم، شاهد گسترش این جنبش در دیگر شهر های پاکستان و حتی در کشورهای آمریکا و استرالیا نیز هستیم. تحصن شیعیان از امروز در شهرهای ملتان (ایالت پنجاب) و جیکب آباد (ایالت سند) نیز آغاز شده است.


 

 

به گزارش رازنیوز، پس از افزایش روند ربودن افراد بیگناه شیعه از سرتاسر پاکستان مخصوصا از شهر کراچی توسط نیروهای اطلاعات امنیتی پاکستان و عدم پاسخگویی مناسب نیروهای امنیتی به دادگاه ها و خانواده های اسرا، شیعیان طی اقدامی تحصن خود را از مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان در کراچی آغاز کردند. درحالیکه این تحصن در حال پشت سر گذاشتن روز چهارم خود است، تاکنون رئیس جمهور این کشور برای رسیدگی به درخواست های خانواده های افراد ربوده شده در محل تحصن حضور نیافته است. علمای شیعه، راشد رضوی رهبر جنبش افراد ربوده شده شیعه و سید شهنشاه حسین نقوی در سخنرانی هایشان در تحصن بیان داشتند: درصورتیکه افراد ربوده شده ما آزاد نشوند، این جنبش را ادامه خواهیم داد و حتی برای دستیابی به اهداف خود و آزادی عزیزانمان در سرتاسر کشور تحصن خواهیم نمود.
امروز (چهارشنبه) پس از گذشت چهار روز از شروع تحصن، طبق خبرهای بدست رسیده، 4 تن از افراد ربوده شده آزاد شده اند.
با ورود تحصن شیعیان برای آزادی افراد ربوده شده شیعه به روز چهارم، شاهد گسترش این جنبش در دیگر شهر های پاکستان و حتی در کشورهای آمریکا و استرالیا نیز هستیم. تحصن شیعیان از امروز در شهرهای ملتان (ایالت پنجاب) و جیکب آباد (ایالت سند) نیز آغاز شده است.
جوانان ایالت سند با حضور در مقابل باشگاه خبرنگاران جیکب آباد تحصن خود را آغاز کردند.
 
 
 
 
 
همچنین رهبران شیعه مقیم آمریکا و استرالیا در پیام هایی جداگانه با حمایت از تحصن مردم شیعه مقابل خانه ریاست جمهوری پاکستان در کراچی بیان داشتند که برای گسترش این تحصن، تجمع های خود مقابل سفارتخانه و کنسولگری های پاکستان را آغاز خواهند نمود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سخاوت حسین از آمریکا در پیامی ویدویی گفت : شیعیان پاکستان وارد فضایی نا امن شده اند، از طرفی آنها را قتل عام می کنند و از طرفی نیز جوانان شیعه را می ربایند. من به عنوان عضوی از جامعه شیعه مقیم آمریکای شمالی از فردا پنجشنبه مورخ 12 اردیبهشت ماه تحصن را به همراه شیعیان مقیم آمریکای شمالی مقابل سفارتخانه و کنسولگری های پاکستان آغاز میکنم و تازمانیکه تمامی افراد ربوده شده آزاد نشوند و قاتلان شیعیان به سزای اعمالشان نرسند به تحصن ادامه خواهیم داد. از تمامی مردم عزیز خواهشمندیم در این تحصن ما را یاری کنند. حجت الاسلام سخاوت حسین خطاب به خانواده های ربوده شده بیان داشت، شما تنها نیستید و ما را نیز درغم خود شریک بدانید. ما با شعار هیهات من الذله و لبیک یا حسین علیه السلام تحصن خود را از فردا آغاز خواهیم نمود و به دولت پاکستان هشدار می دهیم که هرچه سریعتر ربوده شدگان ما را آزاد و قاتلان شیعیان را نیز مجازات کند. این از افتخارات ما است که از بنیانگذاران کشور پاکستان بودیم، و انشاءالله این کشور را کمک و هدایت نیز خواهیم نمود.
 

 

ارسال نظر

 
1