خبر فوری

 
 
آغاز مجدد مذاکرات آمریکا و طالبان افغانستان پس از توقف کوتاه مدت
کد خبر :1149652425

10:37 1397/11/02


برچسب ها : آمریکا, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, قطر, مذاکرات صلح,

دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان پس از توقف کوتاه مدت به علت اختلاف بر سر حضور دولت افغانستان در این مذاکرات، بار دیگر در دوحه از سر گرفته شد.


 

دوحه: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان پس از توقف کوتاه مدت به علت اختلاف بر سر حضور دولت افغانستان در این مذاکرات، بار دیگر در دوحه از سر گرفته شد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه شبه نظامی طالبان افغانستان، پس از اعلام رضایت آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها، مذاکرات با نمایندگان آمریکا، روز گذشته در دوحه برگزار گردید و این مذاکرات امروز نیز ادامه خواهد شد.

لازم بذکر است آخرین دور مذاکرات میان طالبان و نماینده آمریکا، در دسامبر سال گذشته میلادی در ابوظبی با حضور کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی برگزار گردید و قرار بود دور بعدی این مذاکرات به میزبانی عربستان سعودی صورت پذیرد که پس از پافشاری طرف های مقابل طالبان بر حضور دولت افغانستان در دور جدید مذاکرات صلح و ممانعت طالبان با این موضوع، دور جدید مذاکرات لغو گردید.

علاوه بر این موضوع، طالبان افغانستان خواستار خروج هرچه سریع نیروهای نظامی آمریکایی از خاک افغانستان و آزادی فرماندهان طالبان شده بود.

طالبان در بیانیه جدید خود مدعی شده است که به منظور نهایی نمودن خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان، طالبان حاضر به شرکت در مذاکرات با آمریکا شده است، اما تاکنون هیچ بیانیه ای از سوی دولت آمریکا در این باره صادر نگردیده است.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان در بیانات اخیر خود به انعطاف پذیری سیاست های آمریکا در خصوص افغانستان جهت ایجاد صلح اشاره نموده بود.

وی اظهار داشت: من صریحانه اعلام میکنم که آمریکا خواهان امنیت در افغانستان است و به منظور دستیابی به آن، آمریکا آماده بررسی تمامی پیشنهادات و نکات ارائه شده از سوی طرفین مختلف افغان است تا بتوانیم به درگیری در افغانستان پایان دهیم و امنیت و ثبات را در افغانستان برپا نماییم.

ارسال نظر

 
1