خبر فوری

 
 
آغاز فاز جدید پروژه های عمرانی تحت مجموعه سی پیک در غرب پاکستان
کد خبر :1756644266

13:57 1399/03/26


برچسب ها : آزادراه, اسلام آباد, بزرگراه ها, پاکستان و چین, پروژه سی پک, جاده گرند ترانک, دولت پاکستان, وزیر ارتباطات پاکستان,

مراد سعید وزیر ارتباطات و خدمات پستی دولت فدرال پاکستان اظهار داشت: دولت تحت مجموعه سی پیک که نشانگر نمونه ی برجسته ای از دوستی میان چین و پاکستان می باشد، ساخت و ساز پروژه ی جاده های ارتباطی در غرب کشور را آغاز کرده است.


اسلام آباد:به گزارش راز نیوز| مراد سعید وزیر ارتباطات پاکستان از آغاز روند ساخت مسیرهای مواصلاتی در غرب این کشور خبر داد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، مراد سعید وزیر ارتباطات و خدمات پستی دولت فدرال پاکستان اظهار داشت: دولت تحت مجموعه سی پیک که نشانگر نمونه ی برجسته ای از دوستی میان چین و پاکستان می باشد، ساخت و ساز پروژه ی جاده های ارتباطی در غرب کشور را آغاز کرده است.

مراد سعید در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که فعالیت ها در مجموعه سی پیک به سرعت در حال اجراست و پروژهای جدیدی نیز در حال راه اندازی می باشد.
وی گفت که پروژه جاده های دیره اسماعیل خان و ژوب تحت پروژه جاده های غربی به تصویب رسیده و مناقصه مربوط به ساخت آزادراه حیدرآباد_سکر  نیز امسال برگزار می شود.

وی اظهار داشت:  1800 کیلومتر دیگر از راه های ارتباطی بدون هیچ گونه فشار بر روی خزانه ملی احداث خواهد شد و جاده گرند ترانک(G-T road) که بزرگترین و طولانی ترین جاده های اصلی آسیا میباشد به بزرگراه های کشور متصل می شوند.

وزیر ارتباطات مدعی شد آمارها نشان می دهد که دولت کنونی نسبت به دولت های پیشین هزینه های کمتری برای ساخت و ساز جاده ها صرف نموده اند. 
بنابر همکاری های دولتی و خصوصی ، جاده های زیادی در حال احداث میباشد و پروژه های ایالت های سند،پنجاب جنوبی و خیبر پختونخواه نیز در اولویت کار قرار دارند.

وی گفت:امسال 57 پروژه در برنامه توسعه بخش عمومی(PSDP) قرار داده شده است و پروژه ی مسیرهای هویلیان،تاکوت،ملتان نیز که در راس کارها قرار داشت به اتمام رسیده است و اکنون یک آزادراه از پیشاور تا دیره اسماعیل خان احداث خواهد شد.

ارسال نظر

 
1