خبر فوری

 
 
آغاز عملیات حصارکشی بندر گوادر پاکستان/ واکنش شدید احزاب و گروه های سیاسی بلوچستان
کد خبر :1203522526

15:46 1399/09/20


برچسب ها : ارتش پاکستان, بندر گوادر, حصارکشی, شهروندان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش پاکستان و دولت محلی بلوچستان به منظور کنترل عبور و مرور و تشدید تدابیر امنیتی در شهر بندری گوادر تصمیم به حصارکشی این شهر گرفته اند و اقدامات لازم در این خصوص آغاز شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز|ارتش پاکستان و دولت محلی بلوچستان به منظور کنترل عبور و مرور و تشدید تدابیر امنیتی در شهر بندری گوادر تصمیم به حصارکشی این شهر گرفته اند و اقدامات لازم در این خصوص آغاز شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ارتش پاکستان در ادامه اقدامات خود در جهت کنترل عبور و مرور گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ و همچنین حفظ امنیت پروژه سی پیک که در بندر گوادر در حال اجراست روند حصارکشی کامل این شهر را آغاز نموده است.

گفتنی است به دنبال این تصمیم دولت محلی و مقامات امنیتی بلوچستان رهبران احزاب و گروه های مختلف سیاسی بلوچستان با ابراز نگرانی نسبت به آن خواستار توقف پروژه مذکور شده اند.

آدم قادر بخش عضو کمیته کاری ایالتی حزب ملی در واکنش به این اقدام ابراز داشت: از چند روز قبل عملیات حصارکشی در یکی از مناطق حومه گوادر آغاز شده که بسیار نگران کننده است.

وی گفت: پس از آغاز عملیات حصارکشی در بندر گوادر اهالی نگور و دیگر مناطق حومه دچار نگرانی شده اند و احتمال می رود با این اقدام دولت محلی و سازمان های امنیتی پاکستان رفت و آمد آزاد شهروندان بلوچ با محدودیت ویژه ای مواجه شود.

این رهبر محلی بلوچ افزود: تاکنون اهداف این اقدام از سوی مسئولان امر اعلام نشده است، حصارکشی یک شهر بر خلاف موازین آزادی شهروندان است، ما هیچگاه این پروژه را نخواهیم پذیرفت، این پروژه باید هرچه فوری متوقف گردد.

لازم به ذکر است پروژه عظیم مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به سی پیک در بندر گوادر ایالت بلوچستان در حال اجراست، تاسیسات و عوامل مرتبط با این پروژه همواره از سوی گروه های جدایی طلب مسلح بلوچ هدف حملات نظامی قرار می گیرد و تاکنون چندین تن از عوامل بومی و غیر بومی این پروژه و نیروهای نظامی که ماموریت حفاظت از این پروژه را دارند در نتیجه حملات گروه های شبه نظامی بلوچ کشته و یا زخمی شده اند.

ارسال نظر

 
1