خبر فوری

 
 
آغاز سومین نشست منطقه‌ای مجالس کشورهای آسیا-اقیانوسیه/ تأکید کشورهای عضو بر ضرورت بهره وری کامل از این نشست
کد خبر :965821614

11:19 1401/06/23


برچسب ها : اتحادیه بین المجالس, اسلام آباد, پارلمان پاکستان, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, مجلس شورای اسلامی, مجلس ملی پاکستان,

سومین نشست منطقه‌ای مجالس کشورهای آسیا-اقیانوسیه به دعوت اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) و پارلمان پاکستان روز گذشته در اسلام آباد آغاز به کار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سومین نشست منطقه‌ای مجالس کشورهای آسیا-اقیانوسیه به دعوت اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) و پارلمان پاکستان روز گذشته در اسلام آباد آغاز به کار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این نشست که با عنوان دستیابی به اهداف توسعه پایدار و به میزبانی پارلمان پاکستان به مدت دو روز در اسلام آباد برگزار می‌شود، نمایندگان مختلف کشورهای آسیا-اقیانوسیه عضو اتحادیه بین المجالس جهانی از جمله نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی ایران حضور دارند.

افزایش سطح آگاهی در خصوص پدیده تغییرات آب و هوا، ویرانی‌های ناشی از وقوع سیل اخیر در پاکستان و تشریح وضعیت اسف بار مردم سیل زده این کشور از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان شده است.

سرکار خانم خورشید عالم رئیس کارگروه مجلس ملی پاکستان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار بر لزوم بهره وری کامل از تصمیمات این نشست تأکید ورزید.

همچنین هیئت ایرانی نیز طی سخنانی تأکید نمود باید تمامی توجهات بر نتیجه خیز بودن گفتگوها و تصمیمات صورت گرفته متمرکز گردد، در غیر این صورت تمامی تلاش‌ها به هدر خواهد رفت.

نماینده کشور ویتنام نیز در این نشست با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در پاکستان مراتب همدردی و همبستگی خود با ملت و دولت پاکستان را اعلام داشت و بر لزوم همکاری همه‌جانبه جامعه جهانی با دولت اسلام آباد برای مقابله با خسارت‌های به بار آمده در نتیجه سیل سهمگین در این کشور تأکید ورزید.

نماینده نپال نیز با بیان اینکه کشورهای آسیایی دارای چالش و مشکلات مشابه و یکسانی هستند گفت: ما باید با تشکیل یک مکانیزم مشترک پارلمانی یک استراتژی جامع برای مقابله با این مسائل تدوین کنیم.

مراسم اختتامیه سومین نشست منطقه‌ای کشورهای آسیا-اقیانوسیه اتحادیه بین المجالس جهانی امروز چهارشنبه در محل صحن علنی مجلس ملی پاکستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1