خبر فوری

 
 
آغاز سفرهای محمود قریشی به کشورهای : افغانستان، ایران، چین و روسیه
کد خبر :1700444181

18:35 1397/10/02


برچسب ها : افغانستان, ایران, پاکستان, چین, روسیه,

طبق اعلامیه منتشر شده از جانب دفتر وزارت خارجه پاکستان ، شاه محمود قریشی از فردا دو شنبه عازم کشورهای افغانستان، ایران، چین و روسیه خواهد شد.


 

طبق اعلامیه منتشر شده از جانب دفتر وزارت خارجه پاکستان ، شاه محمود قریشی از فردا دو شنبه عازم کشورهای افغانستان، ایران، چین و روسیه خواهد شد. گفتنی است مدت سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کشورهای نامبرده سه روز خواهد بود.

براساس گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، محمود قریشی طی سفرهای خود با هيئت های عالی رتبه کشورهای نامبرده دیدار و گفت و گو خواهد کرد. در این دیدار در رابطه با روابط دوجانبه گفت و گو خواهد شد. هدف از این سفر ها و موضوع اصلی گفت و گو افزایش روابط در زمینه های اقتصادی، پیشرفت و بهبودی آن با کشور های همسایه خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین خاطر نشان کرد که در دوره های جاری در رابطه با دگرگونی وضعیت منطقه نیز گفت و گو خواهد شد. علاوه بر آن پاکستان در رابطه با پیشرفت های انجام شده در ماموریت صلح افغانستان نیز توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

براساس گزارشات به دست آمده، وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت : از فردا راهی سفرهای کشورهای همسایه خواهم شد. در رابطه با بهبودی روابط رهبران کشورها سخن خواهم گفت. در عوض سرمایه گذاری بر تسلیحات بر گفت و گو و بهبودی روابط سرمایه گذاری خواهیم کرد. همه ما با اتحاد و یکپارچگی باید موجب برقراری امنیت شویم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین خاطر نشان کرد، گفت و گویی با سفرای پی 5 در دفتر وزارت خارجه انجام شده است، روابط خود با کشورهای همسایه را افزایش خواهیم داد، در تاریخ های 6 و 7 دی ماه سال جاری به همراه نخست وزیر عمران خان در کنفرانس سفرا شرکت خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1