خبر فوری

 
 
آغاز سفرهای ' ماموریت صلح افغانستان ' زلمی خلیل زاد
کد خبر :1420512376

14:56 1397/10/19


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تررویست, تروریسم, چین, طالبان, هند,

نماینده خصوصی آمریکا ، از روز گذشته سفر های خود را به منظور ماموریت صلح افغانستان با سفر به کشورهای افغانستان ، پاکستان ، هند و چین آغاز کرده است.


 

به گزارش راز نيوز، نماینده خصوصی آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان ، از روز گذشته سفر های خود را آغاز کرده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا ، با سفر دو هفته ای خود به کشور های افغانستان، پاکستان، هند و چین، با هيئت های کشورهای نامبرده در رابطه با ماموریت صلح افغانستان دیدار و گفتو گو انجام خواهد داد.
سفر 2 هفته ای زلمی خلیل زاد از روز گذشته آغاز و تا تاریخ 1 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه صادره از وزارت خارجه آمریکا ابراز داشته شده است، که ایالات متحده آمریکا طی 40 سال گذشته در هرگونه تلاش و اقدامی به منظور برقراری امنیت در افغانستان همکاری کرده است و هم اکنون نیز امیدوار است تا مجددا افغانستان در هیچ زمینه تروریستی مورد سوء استفاده واقع نخواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در بیانیه خود اظهار داشته است که زلمی خلیل زاد در این سفر خود علاوه بر دیدار با گروه هایی که خواستار برقراری امنیت در افغانستان هستند و مذاکرات با آنها، وی در رابطه با بهبودی وضعیت زندگی مردم افغانستان نیز به گفت و گو خواهد پرداخت.

گفتنی است زلمی خلیل زاد با اشرف غنی و سایر احزاب و گروه ها در رابطه با ماموریت صلح افغانستان، به عنوان هدف ایالات متحده آمریکا در درک اینکه چگونه می توان این مسئله را از طریق مذاکرات حل کرد و به نتیجه رسید، دیدار و گفتو گو خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اذعان داشته است هدف آنها از انجام این اقدامات ، بر روی میز مذاکرات آوردن تمامی جوانب و طرف ها به منظور پیدا کردن راه حلی است تا از طریق آن تمامی ملت افغانستان در مقابل قانون حس وظیفه شناسی مشترکی را داشته باشند.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که هدف از برگزاری مذاکرات، دست یابی به راه حلی است تا آن در آینده سیاسی افغانستان نیز قابل قبول و باعث عزت و افتخار آنها شود.

گفتنی است زلمی خلیل زاد تاکنون برای دفعات متعدد به منظور برقراری صلح در افغانستان با مقامات کشورهای مختلف منطقه دیدار و گفت و گو کرده است. علاوه بر آن وی طی سه دوره مذاکرات با طالبان، در تلاش بوده است تا به هر نحوی که شده جنگ 17 ساله افغانستان با حفظ آبروی آمریکا به پایان برسد.

ارسال نظر

 
1