خبر فوری

 
آغاز سفر های زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا
کد خبر :982207569

14:42 1399/05/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, طالبان, مذاکرات صلح,

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای از حرکت زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به افغانستان و سپس به پاکستان خبر داد و گفت: وی علاوه بر پاکستان و افغانستان، به نروژ، قطر و بلغارستان نیز سفر خواهد کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای از حرکت زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به افغانستان و سپس به پاکستان خبر داد و گفت: وی طی این سفر ها با مقامات ارشد گفتگو خواهد داشت و همچنین بر حل و فصل مشکلات باقی مانده قبل از آغاز مذاکرات بین افغان ها در دوحه و کابل من جمله کاهش عملیات های خشونت آمیز و تبادل زندانیان تاکید خواهد کرد. زلمی خلیل زاد به پنج کشور قطر، پاکستان، افغانستان، بلغارستان و نروژ سفر خواهد کرد.

به گفته سخنگو، زلمی خلیلزاد به محض ورود به اسلام آباد سعی به جلب حمایت پاکستان در ترویج گفتگو های بین افغان ها خواهد کرد. نماینده در طول سفر های خود به اسلو و صوفیه، متحدان ناتو را در مورد پیشرفت روند صلح افغانستان مطلع خوهد ساخت. طرف های افغان به نزدیکی آغاز مذاکرات رسیده اند، درحالیکه قدم نهایی پایان دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان خواهد بود. هرچند موضوع تبادل زندانیان پیشرفت چشمگیری داشته است، اما نیازمند تلاش های بیشتری است.

ارسال نظر

 
1