خبر فوری

 
 
آغاز روند صدور مجوز سفر به سرزمینهای اشغالی برای شهروندان یهودی پاکستان
کد خبر :544585991

10:29 1397/11/05


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی,

خبر یک شهروند پاکستانی پیرو مذهب یهود، گمانه زنی ها در خصوص خیز آهسته دولت پاکستان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را تقویت میبخشد.


 

اسلام آباد: پس از انتشار خبر حضور یک هواپیمای اسرائیلی به اسلام آباد که گفته میشد متعلق به نخست وزیر رژیم صهیونیستی میباشد، اکنون خبر یک شهروند پاکستانی پیرو مذهب یهود، گمانه زنی ها در خصوص خیز آهسته دولت پاکستان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را تقویت میبخشد.

یک شهروند پاکستانی پیرو مذهب یهود به نام فیشل در صفحه رسمی خود در توییتر خبر داد که وزارت خارجه پاکستان طی یک تماس تلفنی به وی اعلام نموده اند که درخواستش جهت سفر به سرزمین های اشغالی پذیرفته شده است و وی میتواند از طریق پاسپورت دولت پاکستان به اسرائیل سفر نماید.

وی نوشت: «در تاریخ 12 دی ماه سال جاری، وزارت خارجه پاکستان طی یک تماس به من خبر دادند که من میتوانم با پاسپورت پاکستان به اورشلیم اسرائیل سفر نمایم، اکنون من در حال ارائه پاسپورت خود برای درخواست ویزا از سفارت اسرائیل هستم، تشکر دکتر فیصل(سخنگوی وزارت خارجه پاکستان)»

رسانه های مختلف محلی و خارجی به پوشش خبری و بازتاب وسیع آن در سطح خبرهای خود پرداخته اند و فیشل را به عنوان نخستین شهروند پاکستانی عنوان کرده اند که مجوز سفر به سرزمین های اشغالی را کسب نموده است.

خبرگزاری جنگ در این باره نوشته است: تنها پس از گذشت سه ماه از جنجال خبری حضور هواپیمای متعلق به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اسلام آباد که از سوی مقامات پاکستان تکذیب و رد گردید، اکنون یک شهروند پاکستانی از صدور مجوز سفرش به اسرائیل توسط دولت پاکستان خبر داده است.

وی در این توییت خبری خود علاوه بر تگ نمودن دکتر فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، فواد چودری وزیر اطلاع رسانی، ژنرال آصف غفور مسئول بخش روابط عمومی ارتش پاکستان و بلاول بوتو دبیر حزب مردم پاکستان را نیز تگ نموده است.

خبرگزاری جنگ افزود: زمانی که ما از دکتر فیصل خواستار ارائه توضیحات در این باره شدیم، وی نسبت به این موضوع اعلام بی خبری نمود، اما طبق گفته منابع آگاه و معتبر، این اقدام شهروند یهودی مذهب پاکستانی با حمایت های دفتر دکتر فیصل صورت پذیرفته است.

فیشل خالد نیز با امتناع از ارائه جزئیات در خصوص این خبر اظهار داشت: نمیخواهم تلاش هایم برای سفر به اسرائیل، به دلیل اختلافات از بین برود.

زمانی که فیشل خالد درخواست خود را جهت سفر به اسرائیل، ارائه داد این درخواست وی به دبیر کل ایالت سند ارجاع داده شد تا وضعیت و سوابق درخواست دهنده بررسی گردد، سپس این درخواست به دفتر نخست وزیری ارجاع داده شد و مورد موافقت قرار گرفت.

اکنون سوالی که در اذهان به وجود خواهد آمد این است که فیشل خالد چگونه خواهد توانست از طریق پاسپورت پاکستان به اسرائیل سفر نماید در حالی که در پاسپورت دولت پاکستان قید گردیده است که دارنده این پاسپورت حق سفر به اسرائیل را ندارد.

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در واکنش به این خبر، خواستار ارائه گزارش مربوطه شد.

سناتور رضا ربانی روز گذشته در جلسه مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: در روزنامه و رسانه های امروز پاکستان، خبری مبنی بر صدور مجوز سفر برای یک شهروند پاکستانی یهودی منتشر گردیده است که این حق اساسی وی است، اما چنانچه وی خواهان سفر از طریق پاسپورت پاکستان است باید بداند که در پاسپورت پاکستان به طور واضح و صریح قید گردیده است که دارنده این پاسپورت حق سفر به اسرائیل را ندارد.

وی افزود: چند هفته قبل، اخباری مبنی بر سفر یک هواپیمای اسرائیلی به پاکستان منتشر گردیده است، باید اعتماد مجلس سنا در این خصوص جذب شود و از رئیس مجلس سنا درخواست پیگیری این موضوع را دارم.

رئیس مجلس سنای پاکستان از دبیرخانه خواست با دریافت گزارشی در این رابطه از وزارت خارجه، آن را به مجلس سنا ارائه دهد.

دکتر فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته در نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص روابط با اسرائیل اظهار داشت: سیاست های پاکستان در خصوص اسرائیل، هیچگونه تغییری نکرده است.

ارسال نظر

 
1