خبر فوری

 
آغاز رزمایش مشترک "نسیم البحر14" نیروهای دریایی پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :264064711

11:23 1402/06/18


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, رزمایش مشترک, روابط نظامی, نیروی دریایی پاکستان, نیروی دریایی عربستان سعودی,

رزمایش نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی با عنوان "نسیم البحر 14" در بندر الجبیل عربستان آغاز شد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| رزمایش نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی با عنوان "نسیم البحر 14" در بندر الجبیل عربستان آغاز شد. این رزمایش هر دوسال یکبار برگزار می شود.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان با بیان اینکه ناوگان متشکل از ناوهای سیف، همت، دهشت و محافظ برای شرکت در رزمایش وارد بندر الجبیل عربستان سعودی شده است، گفت: در بدو ورود این کشتی ها، ناوگان از سوی مقامات ارشد نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی و پرسنل دیپلماتیک پاکستان مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وی افزود: رزمایش نسیم البحر سه دهه است که هر دو سال یکبار برگزار می شود و بازتابی از روابط راهبردی پاکستان و عربستان سعودی و تعهد متقابل برای تقویت همکاری ها در بخش دریایی و مقابله با چالش های دریایی است. هدف از این رزمایش تحکیم روابط قوی دوجانبه و ارتقای همکاری متقابل بین دو نیروی دریایی و نیروهای عملیات ویژه است. رزمایش های دریایی شامل تمرین های مختلف عملیات دریایی در جنگ های متعارف و غیر متعارف است.

به گفته سخنگو، در این رزمایش علاوه بر ناوها، نیروهای عملیات ویژه اعم از نیروی دریایی و تفنگداران دریایی دو طرف، بالگردها و هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی نیز شرکت دارند.

ارسال نظر

 
1