خبر فوری

 
 
آغاز رزمایش صلح آمیز 2019 نیروی دریایی پاکستان
کد خبر :1666103509

05:37 1397/11/19


برچسب ها : پاکستان, مانور امن 2019, نیروی دریایی پاکستان, کراچی,

نیروی دریایی پاکستان ششمین مانور امن خود را از روز جمعه آغاز خواهد کرد. میهمان ویژه این مانور آقای عارف علوی رئیس جمهور پاکستان خواهد بود.


 

به گزارش راز نیوز، امجد خان نیازی سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در مصاحبه با خبرنگارن اعلام کرد : نیروی دریایی پاکستان ششمین رزمایش صلح آمیز خود را از روز جمعه آغاز خواهد کرد. میهمان ویژه این مانور آقای عارف علوی رئیس جمهور پاکستان خواهد بود.

وی اظهار داشت: 46 کشور در این رزمایش حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این مانور جمع آوری نیروهای دریایی دنیا در یک مکان است که این مانور از سال 2007 میلادی به طور مداوم در حال برگزاری در پاکستان است.

وی در ادامه افزود: این مانور در 2 مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله نخست از روز جمعه تا یکشنبه طی سمینار و در مرحله بعدی مانور فیزیکی در دریا ، برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان در گذشته ای نزدیک خود با وخیم ترین وضعیت با تروریستها در حال جنگ بود. اما نیروی دریایی پاکستان همیشه بر خلاف اهداف تروریستی بدون ترس وبا اقتدار جنگیده است. پاکستان یک کشور وظیفه شناس در منطقه شناخته شده است و در جهان از اهمیت خاصی برخوردار است.

پاکستان به عنوان کشوری که راه دریایی دارد از نیروهای امنیتی دریایی حمایت می کند و در این مورد فعالیت قابل توجهی داشته است. برای  موفقیت پروژه (CPEC) ، وجود امنیت در راه های دریایی یکی از لزومات این پروژه است.

وی در آخر اظهار داشت: امنیت دریایی به علت وجود داشتن راه های نامحدود تقابلی نیست بلکه اشتراکی است. نیروی دریایی پاکستان برای پاسخ دادن به تجاوز هند به صورت آماده باش است . وی افزود نیروی دریایی هند از لحاظ قدرت پنج برابر بیشتر از نیروی دریایی پاکستان است اما با این وجود نیروی دریایی پاکستان صلاحیت پاسخ دادن به تجاوزهای هند را دارد.

ارسال نظر

 
1