خبر فوری

 
 
آغاز درگیری ها میان داعش و طالبان در مناطق شرقی افغانستان
کد خبر :2121249182

12:03 1398/02/05


برچسب ها : طالبان افغانستان, گروه تروریستی داعش, لشکر خراسان داعش, ننگرهار,

خبرها حاکی از آغاز مجدد درگیری ها میان شبه نظامیان طالبان و جنگجویان تحت حمایت داعش، برای تصرف مناطق شرقی افغانستان است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز، خبرها حاکی از آغاز مجدد درگیری ها میان شبه نظامیان طالبان و جنگجویان تحت حمایت داعش، برای تصرف مناطق شرقی افغانستان است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از مقامات دولت افغانستان، این درگیری ها پس از حمله 2 روز پیش جنگجویان تحت حمایت داعش به یکی از روستاهای تحت تصرف طالبان در ولایت ننگرهار افغانستان آغاز شد.

سهراب قادری عضو شورای ولایت ننگرهار در این خصوص اظهار داشت: جنگجویان داعش 6 روستای خوگیانی و بخش کامل منطقه شیرزاد ولایت ننگرهار را به تصرف خود درآورده اند و درگیری ها میان دو نیز ادامه دارد.

وی افزود: حدود 500 خانوار ساکن این مناطق به نقاط امن کوچ کرده اند.

تاکنون هیچ بیانیه ای از سوی مقامات طالبان در خصوص این خبر صادر نگردیده است.

لازم به ذکر است جنگجویان تحت حمایت دولت اسلامی عراق و شام در سال 2014 میلادی برای نخستین بار به نشان دادن قدرت خود در ولایت ننگرهار پرداختند و نه تنها گروه شبه نظامی طالبان، بلکه حضور نیروهای خارجی و دولتی را نیز به چالش کشیدند.

جنگجویان تحت حمایت داعش که خود را داعش خراسان می خوانند در عملیات های متعدد تروریستی در دیگر مناطق افغانستان نیز نقش داشتند و مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی و انفجارهای بمب در نقاط مختلف افغانستان را بر عهده گرفته اند.

ناگفته نماند ولایت ننگرهار افغانستان هم مرز با خاک پاکستان است و داعش خراسان نیز از نفوذ و قدرت قابل توجهی دراین منطقه برخوردار است و تنها چند روستا و ولسوالی تحت کنترل شبه نظامیان طالبان قرار دارد.

مردمان محلی که از مناطق کوچ نموده اند در این باره گفتند که برای حفظ جانشان مجبور به ترک خانه های خود شدند، یکی از این افراد به نام سخاوت در این باره گفت: من تنها میتوانستم خانواده ام را محافظت نمایم و مجبور به ترک منزل خود شدم.

عطاء الله خوگیانی سخنگوی فرماندار ولایت ننگرهار در این باره گفت: مقامات محلی مواد غذایی و دارویی مورد نیز شهروندانی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند را تامین خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1