خبر فوری

 
 
آغاز جنبش های اعتراضی احزاب اپوزیسیون دولت پاکستان پس از عید فطر
کد خبر :762165446

01:52 1398/02/30


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, جمعیت علمای اسلام, حزب مردم پاکستان, فضل الرحمان, مریم نواز, مسلم لیگ ن,

رهبران اپوزیسیون دولت پاکستان در نشست مشترک خبری اعلام نمودند جنبش های اعتراضی جداگانه ای را پس از عید سعید فطر علیه دولت پاکستان آغاز خواهند کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز از اسلام آباد رهبران اپوزیسیون دولت پاکستان در نشست مشترک خبری اعلام نمودند جنبش های اعتراضی جداگانه ای را پس از عید سعید فطر علیه دولت پاکستان آغاز خواهند کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده رهبران اپوزیسیون دولت پاکستان پس از حضور در مراسم ضیافت افطار که از سوی بلاول بوتو رئیس حزب مردم پاکستان(PPPP) در اسلام آباد تدارک دیده شده بود، در پایان این مراسم در نشست مشترک خبری از آغاز جنبش اعتراضی احزاب اپوزیسیون پس از عید سعید فطر خبر دادند.

رهبران احزاب اپوزیسیون از جمله بلاول بوتو رئیس حزب مردم، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر سابق و رهبر حزب مسلم لیگ(ن)، مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام، مریم نواز فرزند نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ(ن)، حمزه شهباز فرزند شهباز شریف از رهبران حزب مسلم لیگ(ن)، حاصل بزنجو رئیس حزب ملی پاکستان و دیگر رهبران احزاب سیاسی در این نشست خبری حضور داشتند.

بلاول بوتو رئیس حزب مردم پاکستان در ابتدای این نشست خبری با تقدیر از تمامی مهمانانی که در ضیافت افطار وی حضور پیدا کردند اظهار داشت: اگرچه هر حزب سیاسی دارای خط مشی و حکمت عملی مخصوص به خود است، اما هیچ حزب سیاسی نمی تواند به تنهایی به حل مشکلات و مسائل بپردازد.

وی افزود: رهبران اپوزیسیون در این مراسم از فرصت هم اندیشی برای یافتن راه چاره جهت حل مشکل اقتصادی و دیگر مسائل کشور برخوردار شدند و تمامی میهمانان در خصوص ادامه روابط میان احزاب حاضر به توافق رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: احزاب اپوزیسیون میتوانند با گردهمایی و هم اندیشی و با ارائه سیاست های درست، برای تمامی مسائل کشور چاره جویی نمایند؛ احزاب اپوزیسیون پس از عید فطر به تظاهرات در داخل و خارج از پارلمان پاکستان خواهند پرداخت و پیش از آن نیز نشست مشترک احزاب اپوزیسیون به ریاست مولانا فضل الرحمن برگزار خواهد گردید تا خط مشی جنبش اعتراضی تعیین گردد، احزاب اپوزیسیون وظایف خود را برای حل مسائل کشور ایفا خواهند نمود.

مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز در این نشست خبری با تقدیر از دعوت آصف علی زرداری از تمامی احزاب جهت حضور در ضیافت افطار اظهار داشت: در این ضیافت فرصتی برای گفتگو در خصوص مسائل کشور فراهم گردید، پاکستان با چالش های بسیاری روبرو است و با همکاری و تعامل کشور را از این وضعیت نجات خواهیم داد؛ حفاظت از پاکستان وظیفه ملی هر فرد است و ما امروز برای این امر گردهم آمده ایم.

وی افزود: پس از عید فطر نشست مشترک تمامی احزاب اپوزیسیون جهت تعیین خط مشی احزاب برگزار خواهد گردید و سرپرستی این نشست نیز به عهده اینجانب گذاشته شده است که به زودی تاریخ دقیق این نشست اعلام خواهد گردید.

وی در ادامه مدعی شد: تمامی احزاب سیاسی به صورت متحد و یکپارچه در جنبش اعتراضی حضور خواهند داشت و تلاش ما این خواهد بود که همگی به صورت یک حزب واحد وارد عرصه شویم و تمامی احزاب اپوزیسیون به صورت یک صدا علیه دولت پاکستان به اعتراض بپردازند.

شاهد خاقان عباسی معاون حزب مسلم لیگ(ن) و نخست وزیر سابق پاکستان نیز در این نشست خبری ابراز داشت: احزاب اپوزیسیون معقتدند که دولت پاکستان در حل مشکلات کشور با شکست مواجه شده است، حزب حاکم سعی دارد به بهانه حسابرسی، اپوزیسیون را تحت فشار قرار دهد در حالی که دولت حتی در کنترل گرانی نیز با مشکل مواجه شده است و موج گرانی قابل کنترل و متوقف کردن نیست.

میر حاصل بزنجو رئیس حزب ملی پاکستان در این نشست خبری گفت: نشست مشترک احزاب اپوزیسیون، تاریخ جدیدی را در اتحاد احزاب رقم خواهد زد، در شرایط فعلی اتحاد احزاب امری ضروریست.

وی افزود: نیازی به براندازی دولت نیست زیرا 60 درصد احزاب اپوزیسیون در کنار دولت حضور دارند و اگر تمامی آنان از ادامه همکاری با دولت امتناع ورزند و از سمت هایشان استعفا دهند، دولت به صورت خودکار از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

 
1