خبر فوری

 
آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی دفاعی ایده‌های 2022 در کراچی پاکستان
کد خبر :1472087170

11:05 1401/08/24


برچسب ها : ارتش پاکستان, صنایع دفاعی پاکستان, نمایشگاه بین المللی, نمایشگاه دفاعی ایده های 2022, نیروی دریایی پاکستان, نیروی هوایی پاکستان, کراچی,

نمایشگاه بین‌المللی دفاعی «ایده‌های 2022» با حضور 64 کشور جهان در مرکز نمایشگاه بندر کراچی پاکستان آغاز به کار کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| نمایشگاه بین‌المللی دفاعی «ایده‌های 2022» با حضور 64 کشور جهان در مرکز نمایشگاه بندر کراچی پاکستان آغاز به کار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نمایشگاه بین‌المللی ایده‌های 2022 در عرصه صنعت دفاعی و تجهیزات نظامی از امروز به مدت 4 روز در مرکز نمایشگاه شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان دایر گردید.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان پس از افتتاح این نمایشگاه طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در پیشبرد کشور به سوی توسعه کمک خواهد نمود، برگزاری این نمایشگاه منجر به افزایش تفاهم میان کشورها و توسعه روابط خواهد شد.

وی با بیان اینکه پاکستان از خطر نکول خارج شده است عنوان داشت: دولت ائتلافی پاکستان در حال تلاش و فعالیت برای خروج کشور از چالش‌های اقتصادی است و ما با چالش‌های گسترده‌ای مواجه هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: پاکستان برای ایجاد امینت و ثبات در جهان تلاش نمود و آن را ادامه خواهد داد، ما بر اساس سیاست خارجی خود در حال بهبود روابط خود با کشورها هستیم.

وی همچنین بر حل صلح‌آمیز مسئله جامو و کشمیر تأکید کرد و آن را لازمه‌ای اساسی برای امنیت منطقه عنوان نمود.

به گفته سازمان توسعه صادرات دفاعی(DEPO) نمایشگاه ایده‌های 2022 در زمینه صنعت دفاعی از امروز 24ام الی 27 آبان ماه در مرکز نمایشگاه کراچی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 64 کشور جهان تولیدات عرصه دفاعی و نظامی خود را به نمایش خواهند گذاشت، علاوه بر این 285 هیئت از 51 کشور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

کشورهای استرالیا، رومانی و مجارستان برای نخستین مرتبه در این نمایشگاه بین‌المللی مشارکت دارند.

سمینار کلیدی اطلاعات در بازار دفاعی، برگزاری نمایش هوایی و رزمایش در ساحل کراچی در تاریخ 26 آبان از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

همچون سال‌های گذشته این بار نیز هیئت‌های عالی رتبه دفاعی کشورهای مختلف به سرپرستی وزرا و رؤسای نیروهای مسلح در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

هیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرتیپ «ناصر مختارزاده» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) ارتش جمهوری اسلامی، «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی و همچنین سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان به عنوان نمایندگان ایران در نمایشگاه ایده‌های ۲۰۲۲ حضور یافتند.

هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در کنفرانس بین‌المللی «هوش مصنوعی» که در در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد نیز شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1