خبر فوری

 
 
آصف غفور : هند تاکنون نتوانسته خود مختاری پاکستان را بپذیرد
کد خبر :1466741385

15:35 1397/12/03


برچسب ها : ارتش, پاکستان, حمله, هند,

ژنرال آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان طی کنفرانس خبری گفت : پس از حمله پلوامه در کشمیر هند، اتهامات سنگینی متوجه پاکستان شده، که این اتهامات بدون انجام هیچ گونه تحقیقات و سندی ابراز داشته شده اند.


 

به گزارش راز نیوز، ژنرال آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان طی کنفرانس خبری گفت : پس از حمله پلوامه در کشمیر هند، اتهامات سنگینی متوجه پاکستان شده، که این اتهامات بدون انجام هیچ گونه تحقیقات و سندی ابراز داشته شده اند. وی از عدم پذیرش استقلال و خود مختاری کشور پاکستان توسط هند تاکنون خبر داده و گفت : هند پس از حمله به کشمیر از سال 1947 مصادف با 1325 و 26 شمسی، همچنان پس از 72 سال به جنایات خود در کشمیر ادامه می دهد.

آصف غفور با متهم کردن هند درپی حمله 1965 میلادی به پاکستان از ایجاد موانع هند در مسیر پیشرفت پاکستان توسط این جنگ خبر داد و گفت : تحت توطئه ای ما را در سال 1971 میلادی به دو بخش تقسیم کردند.

وی طی اشاره به ضعف سیستم اطلاعاتی هند ابراز داشت که 200 کیلو مواد منفجره را نمی توان در عرض یک روز جابجا و یا جمع آوری کرد. آصف غفور در پاسخ به سوالی با اشاره به سخنان نخست وزیر پاکستان عمران خان اظهار داشت که باید بررسی کنیم که چرا و به چه منظوری جوانان کشمیری به حدی رسیده اند که بدون ترس از جان خود دست به چنین اقدامات و حملات انتحاری علیه ارتش هند می زنند؟
درحالی که اوضاع امنیتی پاکستان روبه بهبودی هستند، متاسفانه حادثه ای در هند رخ داده و نخست وزیر پیشنهادی را به هند داده است که در گذشته چنین پیشنهادی به آن داده نشده بود. ما در حال آمادگی برای جنگ نیستیم، اما دفاع حق مسلم ما است. وی در حمله احتمالی نظامی هند به پاکستان و با اشاره به اجازه تام نخست وزیر عمران خان به ارتش این کشور گفت : این دفعه دفاع و اقدامات ما متفاوت خواهند بود.

 


لازم به ذکر است که وی در این مصاحبه خبری طی اشاره به کشور ایران گفت : ایران کشور اسلامی و برادر ما است و از جانب مرزهای این کشور خطری ما را تهدید نمی کند. به همین دلیل در مرزهای دو کشور، نیروهای نظامی در دوطرف حضور ندارند. درحال اتخاذ تصمیم در زمینه نصب سیم خاردار در مرزهای مشترک با ایران نیز هستیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان

دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ابراز داشت که جنون هند و رسانه های هندی موجب به خطر افتادن جان مردم کشمیر و شهروندان پاکستانی مقیم هند شده است. وی طی اشاره به جان باختن شهروند پاکستانی در زندان هند پس از جنون دولت و رسانه های هند ابراز داشت که جان انسان های بی گناه به خطر افتاده است.

ارسال نظر

 
1