خبر فوری

 
 
آصف خوسو به عنوان دادستان کل جدید پاکستان تعیین شد
کد خبر :531317896

20:02 1397/10/12


برچسب ها : پاکستان, دادستان, دادستان کل,

دادستان آصف خوسو به عنوان دادستان کل جدید پاکستان منتصب شد.


 

دادستان آصف خوسو متولد 30 آذر 1333 در منطقه دیره غازی خان است. وی پس از گذراندن پایه های تحصیلی خود با مدرک لیسانس از دانشگاه لاهور فارغ التحصیل شد.
وی همچنین موفق به اخذ مدرک ال ال ام از دانشگاه لندن نیز شده است.

 

دادستان آصف خوسو به عنوان دادستان کل جدید پاکستان منتصب شد. پس از تاییدیه رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی در رابطه با منتصب شدن آصف خوسو به عنوان دادستان کل جدید پاکستان، وزارت قانون این کشور نیز اعلامیه ای در این رابطه منتشر کرد. گفتنی است اطلاعیه رسمی دادستان آصف غفور در رابطه با انتصاب وی به سمت دادستان کل جدید پاکستان منتشر شده است.
آصف غفور در تاریخ 28 دی ماه 1397، یک روز پس از بازنشستگی دادستان کل سابق ثاقب نثار، به عنوان دادستان کل جدید پاکستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ناگفته نماند که وی از میان 8 دادستان باسابقه و ارشد پاکستان، به عنوان دادستان کل جدید این کشور منتخب شده است. ناگفته نماند که پس از بازنشسته شدن ثاقب نثار در تاریخ 27 دی ماه سال جاری، 8 تن از دادستان های باسابقه و ارشد این کشور به ترتیب به سمت دادستان کل پاکستان منتصب خواهند شد.

نام 8 دادستانی که پس از ثاقب نثار به این سمت دست خواهند یافت از این قرار است : آصف سعید خان خوسو، گلزار احمد، عمر عطا بندیال، قاضی فائز عیسی، اعجاز الاحسن، سید منصور علی شاه، منیب اختر و یحیی آفریدی.

گفتنی است دادستان جدید طبق قانون اساسی پاکستان در تاریخ 29 آذر 1398 بازنشست خواهد شد و پس از وی دادستان گلزار احمد به سمت دادستان کل پاکستان خواهد رسید که وی نیز در 12 بهمن ماه 1400 بازنشست خواهد شد. پس از وی در 13 بهمن ماه سال 1400 عمر عطا بندیال به این سمت خواهد رسید که او نیز در 25 شهریور ماه 1402 بازنشست خواهد شد.

لازم به ذکر است که قبل از آنکه برخی از دادستان های نامبرده به سمت دادستان کل پاکستان برسند، بازنشسته خواهند شد، زیرا سن بازنشستگی دادستان کل در پاکستان 65 سال است.

ارسال نظر

 
1