خبر فوری

 
 
آسیه بی بی هدیه ای دیگر توسط دولت پاکستان به ایالات متحده
کد خبر :760790283

21:27 1397/08/09


برچسب ها : ISI, آسیه, ارتش پاکستان, ایالات متحده, پاکستان, پنجاب, جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص), سازمان اطلاعات پاکستان, سند,

شهرهای مهم پاکستان غرق در اغتشاشات ساختی توسط ارتش پاکستان...


به گزارش راز نیوز، پس از پایان پرونده و تبرئه آسیه بی‌بی در دادگاه، جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) تظاهرات گسترده‌ای را در سرتاسر پاکستان آغاز کرد.

 

آسیه کیست و چگونه مجرم قرار گرفت؟

آسیه یک زن کشاورز مسیحی است که در دهاتی در نزدیکی شهر لاهور ایالت پنجاب زندگی می‌کرد. در سال 2009 میلادی دریکی از باغ‌های این روستا با زنان روستا درگیر شد. پس از درگیری زنان آن روستا به او تهمت توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) زدند. پس از تهمت وی توسط دهاتی‌های خود موردحمله قرار گرفت و تمامی مسلمان آن دهات او را بازداشت کرده و نزد پلیس منطقه بردند. وی در آن مکان به دلیل وحشت جرم را قبول کرده و از مسلمانان پوزش طلبید. پس از دستگیری وی توسط پلیس و مردم وی به زندان منطقه شیخوپورا و سپس به زندان شهر ملتان منتقل شد. در ژوئن 2009 میلادی پرونده‌ای مبنی بر توهین به پیامبر مکرم اسلام (ص) علیه آسیه تنظیم شد. مدعی این پرونده امام مسجد محل قاری محمد سالم بود. در آن دوران آسیه در دادگاه گفت برای مسلمان کردن من تهدید شدم و چون اسلام را قبول نکردم علیه من پرونده دایر کردند.

در سال 2010 میلادی دادگاه منطقه ننکان او را محکوم به‌حکم اعدام کرد. پس‌ازاین حکم آسیه اولین زن مجرم در پاکستان قرار گرفت. آسیه علیه این حکم درخواستی در دادگاه لاهور ارائه کرد که پس از 4 سال در اکتبر 2014 میلادی دادگاه لاهور این حکم را تأیید کرد. آسیه در ژانویه 2015 علیه حکم دادگاه لاهور در دادگاه عالی پاکستان درخواست ارائه داد. دادگاه عالی پاکستان گروهی برای برسی این پرونده تشکیل داد و تا اعلام حکم نهایی حکم اعدام وی را لغو کرد. در 8 اکتبر 2018 دادگاه عالی پاکستان پس برسی های نهایی و طی برگزاری جلسه‌ای 3 ساعته حکم نهایی را مهر کرد. در 31 اکتبر 2018 این حکم علناً اعلام شد و به دلیل نبودن مدرک و عدم تطابق بیانات شاهدان وی از این جرم تبرئه شد.

پشت پرده این ماجرا و جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص)

جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) چندی پیش به نام جنبش سنی فعالیت می‌کرد. سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) این جنبش را بنیان نهاد. جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) وابسته به جنبش لبیک پاکستان (TLP) است و تفکری بریلوی دارند. اعضا این گروه علناً با شیعه دشمنی می‌کنند و ایران را دشمن اصلی خود می‌خوانند. طبق گفته مفتی این جنبش اگر دست شما خیس باشد و با شیعه‌ای دست دایر دست شما نجس است و باید با آب او را پاک‌کنید.

جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان رهبری می‌شود. لذا تمامی این آشوب‌ها به دلیل فعال نگه‌داشتن این جنبش از سوی سازمان اطلاعاتی پاکستان است. در حال حاضر تمامی پاکستان غرق در تظاهرات گسترده مردم علیه دادگاه عالی است. دادگاه نیز در ایالت سند تا 10 روز تجمعات را ممنوع اعلام کرده است. رئیس جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) فردی به نام خادم رضوی است. او پشت پرده با ارتش پاکستان همکاری می‌کند و خادم رضوی و همکاران او علناً علیه ارتش، دادگاه و دادستان پاکستان شعار می‌دهند و هیچ‌کس آن‌ها را دستگیر نمی‌کند. حتی در این تظاهرات افضل قادری اعلام کرد که علیه دادگاه عالی و رئیس ارتش ژنرال باجوا باید تمام مسلمانان شورش کنند. فیلم این سخن او را مشاهده کنید:

 

 

 

 

 ناگفته نماند فعال شیعه به نام فیصل رضا عابدی به دلیل حرف زدن به دادگاه و دادستان دستگیرشده در حال بازجوی است.

در سال 2011 میلادی فرماندار سابق سلمان تأثیر با آسیه در زندان ملاقات کرد و از او حمایت کرد. دست‌های پشت پرده جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) که این جنبش را علیه آسیه تشکیل داده بودند محافظ شخصی فرماندار سابق سلمان تأثیر را شستشوی مغزی دادند که رئیس او علیه پیامبر (ص) قدم برمی‌دارد که پس‌ازآن محافظ شخصی فرماندار وی را به طرز فجیعی (با خالی کردن تمام گلوله‌های خشاب در سر او) وی را به قتل رساند.

هدف اصلی در تبرئه کردن آسیه

به دلیل مسیحی بودن آسیه بزگان مسیحی دولت پاکستان را محکوم کردند و تظاهراتی نیز در اروپا و آمریکا در حمایت از آسیه برگزار شد. حتی پاپ فرانسس نیز با خانواده آسیه دیدار کرد. بزرگ‌ترین تظاهرات برای حمایت از آسیه در 24 فوریه 2018 در روم برگزار شد.

ایالات‌متحده سال پیش خواستار آزادی آسیه شد که ارتش پاکستان اعلام کرد: به دلیل حساس بودن موضوع باکمی تأخیر او را آزاد خواهیم کرد. به همین دلیل ارتش پاکستان از طریق قانونی وی را تبرئه کرد و هدیه‌ای دیگر به ایالات‌متحده ارائه داد.

ارسال نظر

 
1