خبر فوری

 
آزمایش موفقیت آمیز موشک ساخته شده توسط یک شرکت خصوصی در هند
کد خبر :884755429

15:10 1401/08/27


برچسب ها : آزمایش موشک, آژانس تحقیقات فضایی هند, بخش خصوصی, پرتاب موشک, دهلی نو, هند, هندوستان,

آژانس تحقیقات فضایی هند ISRO با موفقیت موشک "وکرم اس" را که توسط یک شرکت خصوصی داخلی ساخته شده بود را پرتاب کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات فضایی هند ISRO با موفقیت موشک "وکرم اس" را که توسط یک شرکت خصوصی داخلی ساخته شده بود را پرتاب کرد. این پرتاب موفقیت آمیز نوید بخش جدیدی از ورود شرکت های خصوصی به بخش فضایی این کشور می باشد.

این موشک با نام "وکرم سارابائی" توسط یک شرکت خصوصی به نام Skyroot Aerospace ساخته شده است. شرکت متعلق به شهرهای جنوبی هند حیدرآباد و چنای می باشد.

این موشک از سریهاریکوتا در ایالت جنوبی آندرا پرادش پرتاب شده و طبق گزارش ها به ارتفاع 89 کیلومتری رسید درحالیکه هدف آن تنها 80 کیلومتر بود.

جیتندرا سینگ وزیر اتحادیه ضمن مشاهده این پرتاب با تبریک به هند، گفت: این آغاز یک صبح جدید است. نخست وزیر نارندرا مودی به رویای این شرکت خصوصی جان بخشید. سفر 25 سال بعدی هند آغاز شده است .

پون کومار گوئنکا سخنگوی ارشد آژانس فضایی هند، این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ فضایی هند و عصر جدیدی خواند که شاهد پرتاب های موفقیت آمیز شرکت های خصوصی است. وی افزود: این پیشرفت جدید در بخش فضایی شروع جدید برای بازیکنان بخش خصوصی می باشد.

براساس گزارش منابع هند، تیمی متشکل از 200 مهندس این موشک را در مدت زمان بی سابقه دوسال آماده کرده اند که از پیشرانه سوخت جامد نیرو می گیرد و بدنه ای از اویونیک پیشرفته و فیبر کربن دارد.  

سخنگوی ارشد آژانس فضایی هند در ادامه اظهار داشت که حداقل 150 استارت آپ خصوصی علاقه خود را در این زمینه نشان داده اند و همه درخواست هایی را برای رفتن به فضا ارسال کرده اند با این حال ما تاکنون تنها به پنج عدد از آنها اجازه داده ایم .

شرکت خصوصی می گوید که انتظار می رود بیش از 20 هزار ماهواره کوچک در دهه آینده پرتاب شوند و سری وکرم اس به گونه ای طراحی شده است که با هزینه مقرون به صرفه تولید انبوه شود تا بتواند این کار را انجام دهد.

ارسال نظر

 
1