خبر فوری

 
آزادی یک فرد بلوچ و ربوده شدن فردی دیگر توسط نیروهای امنیتی در ایالت بلوچستان
کد خبر :1802352435

12:13 1403/04/31


برچسب ها : آزادی, آزادی افراد ربوده شده, آزادی افراد ربوده شده بلوچ, افراد ربوده شده بلوچ, خاران, دستگیر, ربوده شدن, مستونگ, نیروهای امنیتی پاکستان,

یک شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید شد در حالی که یک فرد ربوده شده بلوچ از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان آزاد شد و به خانه خود بازگشت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | یک شهروند بلوچ از شهرستان خاران ایالت بلوچستان توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید شد در حالی که یک فرد ربوده شده بلوچ از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان آزاد شد و به خانه خود در شهرستان مستونگ بازگشت.

بر اساس جزئیات، شامگاه روز گذشته 30 تیر (20 ژوئیه) فردی به نام صغیر احمد پیرکزئی فرزند نزیر احمد پیرکزئی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان از شهرستان خاران ایالت بلوچستان دستگیر و در مکان نامعلومی بازداشت شد.

سرویس های امنیتی پاکستان با یورش به خانه ای در خیابان شیروزی شهرستان خاران، صغیر احمد کارمند اداره پایگاه ملی و مرجع ثبت را دستگیر و ناپدید کردند.

از سوی دیگر، عبدالطیف بنگلزئی فرد ربوده شده پس از گذشت سه سال اسارت در بندهای نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان، به خانه خود واقع در منطقه اسپلنجی شهرستان مستونگ ایالت بلوچستان، بازگشت.

ربودن افراد در بلوچستان سال هاست بی وقفه ادامه دارد و اکثریت ربوده شدگان، جوانان بلوچ هستند همچنین سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ بیش از یک دهه است که در حال اعتراض به چنین اقداماتی علیه انسانیت در این سرزمین است.

ارسال نظر

 
1