خبر فوری

 
آزادی یک جوان و دستگیری دو دانشجوی بلوچ توسط نهادهای امنیتی پاکستان در بلوچستان
کد خبر :532433441

14:15 1402/01/27


برچسب ها : آزادی, آزادی افراد ربوده شده, ایالت بلوچستان, خضدار, دانشجویان, دانشجویان بلوچ, دستگیری, ربودن, ربودن افراد, ربودن افراد بلوچ, شهرستان خضدار, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

دو دانشجوی بلوچ در تاریخ 26 فروردین (15 آوریل) از شهر کویته توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیدند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | دو جوان بلوچ به اسامی دکتر نبی داد بگتی و دکتر فیاض لاشاری در تاریخ 26 فروردین (15 آوریل) از منطقه زیارت کراس شهر کویته توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیدند.

این دو جوان، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته بهداشت عمومی دانشگاه خدمات بهداشتی اسلام آباد هستند که عازم شهر کویته بوده و پس از رسیدن به منطقه زیارت کراس توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و بازداشت شدند.

این حادثه با اعتراضات مختلفی از جمله بیانیه صدای افراد ربوده شده بلوچ و سازمان دانشجویان بلوچ روبرو شده است و سازمان دانشجویان بلوچ خاطر نشان کرده است که اگر این دو دانشجو به سلامت از بند نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان آزاد نشوند دست به اعتراضات گسترده ای خواهند زد.

از سوی دیگر یک جوان بلوچ به نام جاوید فرزند میر حسن زهری که در تاریخ 12 فروردین (1 آوریل) از شهرستان خضدار توسط نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده بود، از بند نهادهای اطلاعاتی پاکستان آزاد و به خانه خود بازگشت.

لازم به ذکر است، ربودن افراد در بلوچستان سال هاست بی وقفه ادامه دارد و اکثریت ربوده شدگان، جوانان بلوچ هستند همچنین گروه صدای افراد ربوده شده بلوچ بیش از یک دهه است که در حال اعتراض به اینگونه فعالیت ها علیه انسانیت در بلوچستان است.

ارسال نظر

 
1